Dubbel ångest!

Tänk så mycket bär som ska förbli oplockade i våra skogar när "BJÖRNSKRÄCKEN" har fått full spridning via bl.a förskolor och media. Det finns fobier även bland dessa grupper...

Läser i dagens PT där frågan ställs, Vågar du gå ut i skogen på grund av björnar?

Omröstningen visar att 23% svarar absolut NEJ, 23% är TVEKSAMMA och 54% VÅGAR gå ut i skogen.  Min tanke blir att detta är inte sant, man har lyckats att skrämma befolkningen för "nallen" så till den grad att halva befolkningen inte vågar gå ut i skog och mark.

Man ska ha stor respekt för våra björnar men INTE leva med hjärtat i halsgropen om man vistas i naturen. Jag och min favorithustru Laila lever mitt i björnland och skulle då få leva med björnskräcken som ständig följeslagare. HEMSKA TANKE!
Läser samtidigt att en rottwailer svårt bitit två barn i en lekpark...
Förresten så kan "nallen" utveckla cancer i huvudet enligt vissa forskare, den nallen är betydligt vanligare än DEN nallen.
Den bärbara nallen tar man med till skogen och får då uppleva DUBBEL ÅNGEST...

Det regnar och är bara fyra (4)  grader varmt. Rapporten talar om lite snö ovanför Jokkmokk.
Laila tog en bok och återvände till sängen, ganska ansvarslöst... Själv ska jag ösa båten.

Akta er för nallar och var rädda om varann.
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

...alltså vem vill ha en massa människor drällande i skogen...??? Jag tycker det är skönt med lite ensamhet, och en och annan pippi eller annat djur som går undan när JAG kommer gående på en trevlig skogsstig...är man egoist då???

Människohopar kan väl vara i Staan...

2008-06-09 @ 14:07:41
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Lena med bena

Jag blir så trött på alla människor som går omkring och är rädda för allting hela tiden... Man måste VÅGA LEVA!



Kram!

2008-06-11 @ 13:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0