Minnen och nutid!

Det var en gång... Ja så börjar ju de flesta sagor. En saga som jag brukar berätta om var då vi fick en STÖRRE regnskur under vårt utlandsboende. När jag berättar att vattnet stod i brösthöjd så brukar de flesta anta ett ansiktsuttryck som skvallrar om viss tvekan...
  Nåväl, minnet blir kortare men bilderna finns ju kvar...
Vilka typer det finns...

Regnet det bara öste ner...
 Först så gällde det att bära medhavda prylar i axelhöjd, ytterligare ett antal dagar så kunde man ha mobilen i byxfickan och ytterligare ngn vecka så rullade diverse motordrivna saker på det som skulle föreställa en Thainändsk gata/väg.
Några sura miner syntes inte till... bara blöta miner.
Vår Honda mc stod visserligen under vatten, men detta upplevdes inte som ngn större katastrof, för dagen efter att skyfallet upphört svärmade skruvglada thaiare runt vårt fordon, alla med verktyg och ett leende  "solly fol you mistel ekon" (sorry for you mister egon).
Mera synd tyckte vi om den västerlänning som investerat i en ny BMW i 5-serien och hade oturen att inte köra den bort från Ponaret-området. Den stod helt under vatten, OFÖRSÄKRAD men NYTVÄTTAD...

Om det egna regnandet kan man nog bara säga, en FIS I RYMDEN. Men nog upplevs det som lite störande efter ett antal dagar. Bäckarna går fulla och Ö Gobdejaur har stigit 15 cm.
Regn eller ej, idag tänker jag trotsa vädret genom att utföra en del utomhusaktiviteter, tror jag...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0