Rena förlusten!

Har ni som jag funderat över varför vissa människor är morgonpigga och varför vissa vill börja sin dag med en eftermiddag.
"Långliggarna" har ju aldrig någon förmiddag, och vem vet, dom kanske inte vet att den finns...

Om jag som morgontidig startar min dag vid 0600 och du som vill sova lämnar sängen vid 1200 så har du tappat bort en vecka per månad... eller tre månader om året... eller tjugo år på åttio år.

Vidare så har jag fått alla nyheter före dej. Man skulle kunna påstå att vid åttio års ålder så ligger jag upplysningsmässigt ca tjugo år före... om jag avlyssnar 06-nyheterna vill säga.

Nåväl, den som "sover syndar icke" som det heter, om det nu inte är just syndandet som gör att du sover.
Eller lever du enligt principen att man sliter bara ut "en i taget".

Vidare så brukar ju molnen hopa sig på eftermiddagarna så du får mest skitväder under din levnadsbana.

Själv hör jag till dessa som kommer igång - nån gång - tidigt.

Ha en bra dag och var rädda om varann
/egon






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0