Som en svartjobbare!

Nu vet jag hur det är att vara svartjobbande polack i sverige.

Nästan inget betalt, och vi ska inte tala om de arbetstider som gäller. Inget fack som stöttar en. Nåväl i morgon avslutar jag mitt åtagande för då monterar jag de sista "stöttorna" till nya broräcket.

En viss skillnad på mej och polacken är att jag endast får mat och husrum i ersättning för mitt arbete, jag slipper visserligen att vara hänvisad till en lagerlokal när jag ska vila inför nästa arbetspass.

Jag får ha tjejer på rummet! 

Jag brukar även föreslå någon maträtt som jag gillar extra mycket, det fixar kockan.  Visserligen så hade jag den turen att jag fick med min hustru som kocka.
Min kocka brukar komma ut och hålla i då jag sågar någon extra besvärluig bräda.

Jag säger bara det - "polacker, ta med kockan".

Igår var vi utomlands. Egentligen så var vi bara till Skärholmen men för en skogsindian från norr så var nog upplevelsen att likna med ett besök i ett mångkulturellt samhälle utanför våra gränser.
Där hörde man alla språk, det svenska stod jag för.
Då jag kommenterade mina synintryck fick jag svaret att så här är det inte överallt i Stockholm...

Om någon dag ska vi dra vidare till Linköping och kolla om dom har någon ledig skruvdragare i den familjen, man vet aldrig, dom kanske har en skruv lös.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Mats i träsket

Linköping? där bor ju lillpojken min. han hade sett två tranor idag. tidigt tycker jag.
Krama tranorna, och kockan.

2008-02-13 @ 17:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0