Patron ur!

Denna dag var avsedd att vara en resedag.

Avsikten var att vi skulle starta resan till Stockholm-Linköping-Skavsta Airport-Sardinien nu idag på morgonen.
Bilen packades igår, den var så in i h-te beredd att jag var tvungen att ta ur nyckeln. PPP - pass, pengar, pilett, allt stod på startlinjen.

En sista koll på värmen i pannrummet innan vi "törnar in".
Visst fräste det ovanligt mycket om cirkulationspumpen. Då jag drar på termostaten till elpatronerna så utlöser en säkring på elcentralen. Nu dj-ar har någon "skitit i det blå skåpet". Misstanken lyser som ett stoppljus,  DET HAR FÖRMODLIGEN GÅTT EN ELPATRON.

Har du tagit fram köttet som skulle med frågar jag hustrun Laila, jaså inte, bra, för det lär hinna surna innan vi kommer iväg. Jag lovar att om det varit flugsnapparsäsong så hade dom ett perfekt boställe i Lailas nuna.
Jag "gissar mig till" en förklaring av läget. Jag ringer till Malte som är lite elektrist mellan öronen. Han kommer och vi kollar läget och blåser ytterligare några säkringar. Slutsatsen blir trasig elpatron.

Efter en "skitnatt" så ringer jag till elektriker OVE som precis passerar några hundra meter från huset.
Han säger "kommer om två minuter, jag är nästan vid din dörr"! Man kanske skulle knäppa sina händer fler gånger och prata med den där som alla hört talas om men ingen har sett.

Han konstanterar att en patron har lagt av och kopplar om pannan till 6 kw. Jag beställer en elpatron...
Här blir det till att göra "patron ur".

Ringer slutmålet och ber att dom håller igen på mängden mat i kvällens anrättning, jag förklarar att dom blir ganska få vid matbordet p.g.a nattens "patrona non grata".

Vi intar en alldeles vanlig frukost klockan 0745.

Gör patron ur och var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Inger

Tja så kan det gå när inte haspen är på....fast ni hade väl låst?
Livet är i alla fall fullt av överraskningar, vare sig man vill det eller inte.

2008-02-06 @ 10:00:33
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Maria Sandström

Jag undrade just varför Nyheden Fällfors el var hos er, nu vet jag det. Trevlig blogg. Vi kan ju inte se allt hemifrån oss. I alla fall inte det som pågår inomhus. Hoppas er resa söderut blir bra! Hälsningar från en påpasslig och nyfiken granne...

2008-02-07 @ 09:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0