Vilken dag!

Vissa dagar är fullbokade.

Det här var en sådan, själv så förvånas man av att den som egentligen inte har några sysslokrav kan ha så svårt att få tiden att räcka till.
Det har ju hänt att någon vid något tillfälle frågat oss hur vi får dagarna att gå.
Låt mej då klargöra att det finns en synnerligen stark misstanke om att klockan går fortare här vid medelhavet, och om den misstanken skulle vara ogrundad så kan tidsbristen bara förklaras med att man har synnerligen mycket att stå i...
Bara till att peta i sig en frukost så går det ju åt en del värdefull tid.
Boulerundan klockan 1100 brukar dra ut på tiden om man ska klå "proffsen".
Sedan att skaffa fram en gummipackning till en spansk gasflaska, detta föranledde en rundvandring i Torre del Mar med ett flertal stopp där man fick genomgå språkövningar som ingen invandrare skulle godta eller ens kunna drömma om.
Två timmar och en halv mil senare så höll jag krampaktigt i nämnda packning, att det sedan visade sig att det inte var packningen som falerade är ju en annan historia...

Vi hade nu ytterligare ett åtagande att utföra denna dag, detta gällde att fotvandra upp till Eroski, ett varuhus en bit utanför Torre Del Mar.
Detta tillsammans med ett par goda vänner från Nyköping som även har sin husbil parkerad här, dom hade aldrig varit där så jag fick "spåra".
Efter att ha vandrat och handlat dittan och dattan så avslutade vi med en fika innan vi återvände, nu valde vi att åka med spårvagnen som går mellan Velez-Malaga och Torre Del Mar, en lisa för trötta ben...
Nu hade vi bara en kilometer att fotvandra från ändstationen.
Väl hemkommen så hade klockan börjat närma sig 1800 och magen kurrade betänkligt av hunger.
Vi intog en mixad måltid med VATTEN som måltidsdryck, VILKEN RENLEVNAD i detta vineldorado.

Det har blåst upp till storm och vinden ligger på utifrån medelhavet och Marocko, hela ekipaget ruskar på sig i byarna. Luften är stundtals lite grå av finfördelat vatten, jag lovar att det känns fint att få sitta och trycka inomhus.
Man lovar lite regn i morgon så vi kanske måste ställa in boulen...
Nu ska jag chatta med våra vänner, "svikarna" som stuckit hem till gamla Sverige och de sina, men som snart dyker upp här igen. Vi börjar så smått att sakna dom...
Yttertemperaturen visar på 13,7 grader när klockan blivit 2130 och min favorithustru har intagit högerbädden bak i Skalman.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: Yvonne och Christer

Hej från "svikarna"

Vadå börjar så smått att sakna oss???

Vi har faktiskt både lutfisk, aladdin, torkad dill och citronpeppar samt osthyvel med oss ner samt en överraskning!

Hälsningar Yvonne och Christer

2008-12-30 @ 19:31:48
Postat av: egon

Då tar jag tillbaka det om "svikarna". Mot att få lutfisk kan jag näst intill påta mig brott som jag ej begått.

2008-12-31 @ 13:46:48
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0