63-års boule-debuten!


Igår fyllde jag 63 år...
Egentligen så är det helt tillräckligt att fylla år en gång om året.

Att fylla ojämt år på en ojämn dag och spela boule på en ojämn bana på en och samma dag, och att dessutom avsluta dagen på restaurang i goda vänners lag, detta gör att man tycker att hemvägen även är ojämn...

Att bli sååå uppvaktad på en i mina ögon högst obetydlig dag hör ju inte till familjetraditionerna. MEN DAGEN BLEV EN AV ÅRETS TREVLIGASTE!

Klockan 11 på förmiddagen begick vi boulepremiär, nästan sant var det. Det var i alla fall premiär att få spela med "boule-proffs" , såna som vet hur spelet ska spelas. Ni vet det här med upplägg och taktik.
Självklart var ju undertecknad i det vinnande laget...
Att jag sedan var begåvad med en boule-intresserad och talangfull favorithustru gjorde inte premiären mindre minnesvärd.
På midsommaraftnarna hemma i Gobdejaur så brukar vi ha en boule-runda med inlagda vätskekontroller, kanske dessa kontroller påverkade spelet, vad vet jag... Jag vill även påminna mej att spelets regler var något annorlunda.
Hur som helst så var dessa kontroller inte inlagda i gårdagens spel.

Efter avslutat spel tog vi en lunchpaus och laddade inför födelsedagskaffet som intogs i safarirummet/förtältet.
Vi var tio personer som bänkade oss och avnjöt en fika på kaffe, en tårtbit och en likör därtill.

Sedan gick vi på "Hong Kong" och avnjöt en god mixad kinesisk kvällsmiddag. Till kaffet och likören kom hovmästaren med en present i var hand. En inslagen sidenslips och notan...

Klockan 2330 kröp vi trötta och belåtna ner i sköna sängen.

Var rädda om varann
/egon



Kommentarer
Postat av: inger

Ser ju mysigt ut....men det gäller att hålla tungan i rätt munn...eller rätt i mun menar jag!

2008-12-10 @ 12:34:24
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0