Så går en dag...!

Klockan 6 brukar undertecknad påbörja dagen, då är här fortfarande nermörkt.
Först efter 0730 börjar himlen ljusna över hustaken i Torre Del Mar. Om ytterligare någon halvtimma börjar solen bestråla "Skalman".

Igår hade vi återfått lite av den förlorade värmen. Jag kunde under morgonrundan tillsammans med min favorithustru konstantera att vindarna hade skiftat till en ljummare variant.

Gårdagen var jäktig...
Nu undrar förståss "vän av ordning" om detta kan äga sin riktighet. Ibland undrar även jag hur det hänger ihop...
Men faktum är att vi börjar ha svårt att hinna med alla sysslor, gårdagen krävde faktiskt en del övertid.

Efter frukosten skulle vi hinna med motionsrundan, vi skulle ordna med en del kontantuttag för att tillfredsställa Carmens ekonomiska behov, Carmen är ju Camping Torre Del Mar,s framhasande kvarleva.
Normalt så betalar man ju med kort, men sådant är inte gångbart på denna plats. Jag misstänker att en kortbetalning skulle vara ett störande inslag i företagens redovisning.
Nu är vi framme vid lunchdags. Denna dag består lunchen av en omelett på musslor och tomater.

Sedan börjar ALLVARET, vi ska montera vårt nya husbilstält, även detta kontant betalt på en spansk husbilsfirma, "kortbetalare göra sig icke besvär" borde nog stå intill företagsnamnet... Det blir en jutesäck med sedlar då man köper en husbil.
Det kändes fint att ha min klartänkte vän och husbilsgranne Christer som moraliskt stöd och hjälpreda under hopsättnings och förtälts-monterings-cirkusen. Egentligen så skulle nog lokalpressen ha varit på plats...
Allt funkade, alla detaljer var med, metalldetaljer från Italien och resten sys nog upp i Granada, tror jag...kanske.
Man hade även skickat med gardinerna!
Passformen var sådan att en kullagertillverkare skulle bli grön av avund.

Nu var vi framme vid eftermiddagen och måste jäkta iväg till Mercandona och fylla på mat/vinförrådet. Hem och kolla att inte tältet rasat samman, sedan iväg för att införskaffa en lampa som ska pryda nybygget. Lampan hittade vi i en "kinesbazar", den påminner mest om en risfälts-hatt.
Nu gällde att tillverka en middag, på dagens meny stod stekt forell och blomkål, vi låtsades att blomkålen var potatis.
Det kan bli lite tufft ibland att vara diabetiker...
Jag hammrar en stund på laptopens tangentbord innan vi måste jäkta iväg till ett trevligt svenskt par som har anlänt till campingen, dom bjuder på kaffe och en fruktkompott.
Klockan 2100 är vi åter i vårt nyuppsatta förtält, där tar vi ett glas rött tillsammans med Yvonne och Christer innan vi törnar in.
Egentligen så borde man ha konstruerat ett dygn med fler timmar.