Det har vänt!

Dagarna blir längre.

Hemma i vårt kära Gobdejaur är tiden mellan solens upp och nedgång endast tre timmar.
Här i Torre Del Mar är den tiden tio timmar.
10.07 - 13.19 i Gobdejaur och 08.26 - 18.05 här i Torre.
Det kändes lite tidigt då vi igår bänkade oss för julmiddagen i fullt dagsljus.

Vi fick "full dag" innan vi intog sköna sängen, dels så hade vi startat tidigt för att hinna ordna platsen där vi skulle äta julmaten, bord och stolar skulle på plats, matbestick och tallrikar skulle ordnas, provsmaka gravlaxen...
Sedan till boulebanan där mitt lag vann första omgången och tog en förlust i den andra, min favorithustrus lag tog även en vinst och en förlust.
Kommer ni ihåg så roligt det var att spela kula som barn.... ja då vet ni ju.

Sedan en enklare lunch med lite julmusik av Håkan Hagegård som tilltugg.
Sedan tvagning, typ"helkropps" för att lukta gott inför kvällen. Efter duschen så tyckte min favorithustru att MITT hår spretade så hon tog en vända med hårsprayen. Cykelhjälmar, släng er i väggen...

Det blev en fin kväll med god mat och julmusik av Jussi Björling.
När så julmusiken tystnat och vi var åter i husbilen så ringde vi till barna...
Innan ögonen föll samman hann jag backa bandet och minnas episoder från den tiden då barnaröster ljöd  från vårt tidigare hem "västibyn" i Norrlångträsk. Allt har sin tid...

God fortsättning önskar Laila och Egon i Torre Del Mar.

Kramas och var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

God fortsättning...

Idag kommer barnen och jag hoppas vid den obefintlige guden att dom äter upp all mat...

2008-12-25 @ 11:34:26
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: egon

Vårt julfrossande var mera "portionsanpassat", tror jag.

2008-12-25 @ 12:56:29
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0