31 december 2008 !

Idag blev boulen inställd.
Själv var jag helt inställd på att få ett bra avslut på 2008, avsåg att "sopa banan" med motståndarlaget.
Det sket sig på grund av en regnskur.

Då vi liksom var på språng ändå så beslutades att gå vidare till penga-uttagsautomaten som var närmast, den var liksom strategiskt placerad då man ska fortsätta till matbutiken Mercandona, dom vill ju så gärna överta samtliga uttag man gör.
Apparateländet betedde sig som en kriminell...
Jag knappade in koden samt ett uttagsbelopp på 200 euro,när allt var ok så verkställde fanskapet det hela genom att ÅTERLÄMMNA visakortet men INTE GE MIG PENGAR.

Vi beslutar att uppsöka ett bankkontor för att kolla om någon högre tjänsteman har en slips som håller för ett mindre lyft, ni vet "drag och släpp" som det heter på dataspråk.
Min favorithustru kom då med en ljus ide, hon föreslår att jag går till husbilen och kollar på laptop,en om där finns ngt registrerat uttag så skulle hon fortsätta till Mercandona. Ni vet priset på en fin slips är inte fy skam...

Det visar sig att något uttag INTE finns registrerat.
Utandningen skulle kanske räckt till att driva en mindre segelbåt någon distansminut.

Nu tar jag cykeln och genar mot färdriktningen, sparat till böterna hade jag ju liksom redan gjort.
När vi så möts inne på Mercandona tar vi beslutet att köpa en extraflaska för "vinsten", nåja det var liksom en vinst att inte gjort en förlust...

Vi har nu endast NIO TIMMAR kvar av detta bättre begagnade 2008.
Ska vi satsa på att 2009 blir ett bättre år... eller är detta för vågat.

Nu pratar man om en eftermiddagsboule trots allt!
Gott Nytt År!

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0