Läst och förstått!

Hörde idag en diskution mellan två bloggare där den unga tjejen hävdade att en blogg inte borde vara på mer än 300-350 tecken, även om som hon sa dom äldre kanske då inte alltid hängde med och greppade innebörden i texten. Hon hade "förstått" att den äldre generationen krävde mer text för att FÖRSTÅ andemeningen.

Mannen som själv var bloggare gick i svaromål och menade att han ansåg sig ha belägg för det motsatta då den unga publiken krävde längre textade utläggningar för att kompensera den brist på livserfarenhet som de
"äldre" ägde.
En längre text kunde även verka tröttande på de unga. Resultatet blev inte sällan att man inte orkade fram till poängen och andemeningen i texten ansåg han.
SLUT PÅ CITAT!

Klart jag blev lite ställd och ådrog mej ett extra streck i pannan, jag som har en fallenhet för längre utsvävningar i bloggandet. Efter detta så kanske jag får döpa om bloggen till min "blogg-krönika".

Med en blogg på 300-350 tecken så hinner jag bara  halvvägs till utedasset och resten kan ni väl räkna ut,
åtminstonde dom unga...
Vi övriga som fortfarande tror att "mobillån" avser att låna en mobiltelefon eller att "använda musen" är ett datorbegrepp får nog läsa på till bloggslutet för att våga skriva under med "läst och förstått".

Var rädda om varann
/egon






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0