Invasionen!

Dom är här nu. Dom dök upp sedan mörkret fallit. Först hörde vi bara ett motorljud, sedan slog det i bildörrar, sedan stampar dom på bron. Det var inga "tre bockarna bruse", utan lät mer som tretton bockarna bruse. In kommer LENA, INGVAR, VERA, KALLE, SARA, GUNNAR, ANNA, ANTON, EDVIN, ALFRED, HENRIK, IVAR och AGNES.
Det var för sent att fly så vi  insåg att NU ÄR DET JUL. 

Under nattens tysta timmar så påminner huset om en uppsamlingsplats för skadade efter en invasion.

Att det är trångt men trevligt, och att vi mår.

Osökt kommer jag att tänka på pappas enorma potatisland som skulle handgrävas vid potatisskörden, vilket drömläge detta varit...

Javisst, jag glömde ju att i morgon så kommer ANDERS, ANETTE, IDA, VILLE, SARA och JENS.

Då blir vi tjugoen runt julbordet.

Förresten så har jag och min hustru inte inhandlat en enda klapp, detta mest för att kolla om någon skulle dyka upp ändå.

Trängs och trivs och var rädda om varann
/egon
                                                                                  G O D  J U L !



Kommentarer
Postat av: inger

...nu förstår jag båten hette Arvid och det finns TVÅ Sara...
Phu, skönt att inte pappa Egon glömde dotra sin!

2007-12-23 @ 15:27:34
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0