Hatten!


För tiotalet år sedan investerade jag i en hatt.
Anledningen var att jag skulle företa en resa till Madrid och övervara en mässa, och hade sedan tidigare en överrock som gärna ville trivas tillsammans med en hatt.
Jag har en känsla att jag då det begav sig mest liknade en korsning mellan Al Capone och Humprey Bogart och Gobdejaurgubben.

Efter hemkomsten så försvann hatten till något av husets gömslen. Där har den nu legat i alla år tills min hustru sökte bland julsakerna, DÄR VAR HATTEN.

Den har nu återtagit sin rätta plats på den numera helvita hjässan.
Redan då visste jag att den var värd sina 650:-

Håll i hatten och var rädda om varann.
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0