Gränslöst!

Idag tog vi en julgran.
Nej vi stal ingen gran, vi bara tog den. Ni förstår att när det gäller julgranar så stjäl man inte, man bara hugger en gran på en mark. Det är en form av legal expropiation. Förmodligen så har det med julefriden att göra, för vem vill bråka med vem i juletid.

Jag har även för mej att marken där granen stod har ärvts från någon annan...
Jag är inte heller alldeles övertygad om att jag befann mig på den mark där jag befann mig.

Nog för att vi noggrant tittade oss runt omkring när vi hämtade VÅR gran, men detta hade inget med eventuellt avslöjande att göra, utan berodde på en viss osäkerhet angående granens rätta utstrålning. Det fanns ju flera granar i området.
När vi med långa benet före hastade mot bilen så kom jag att tänka på några ord av Torgny Lindgren: "bakåt är den enda riktning du icke ska titta åt".

Väl hemma så kunde vi konstantera att vi blivit ägare till en omåttligt vanskapt granvarelse.

Var rädda om varann
/egon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0