Håll korpgluggarna öppna!

 

Jag försöker att inhämta information från en handfull tidningar och SR under den timma som favorithustrun bygger upp sin startsträcka inför en ny dag.

På så sätt är jag näst intill ”allvetande” när vi samlas runt en husbilsfrukost.

 

Jag läser som regel Norrbotten Kuriren, Corren, Pite-Tidningen, Aftonbladet och finanstidningen Realtid. Jag lyssnar på vädret 0555 och första morgonekot 0600 i radions P1.

 

Igår när jag skummade Östgötska Corren såg jag att Linköpingspolisen bad om hjälp med att utreda var ett rådjur hörde hemma. Det var nu inte vilket rådjur som helst utan ett normalstort sådan i brons med en vikt på ca 90 kilo.

Man hade hittat rådjursstatyn på en bakgård i Linköping. Polismannens gissning var att statyn inte kunde ha transporterats så långt med den vikten.

 

Det kan visserligen finnas fler än ett sådant som är gjutet i brons i full storlek, men jag är inte övertygad om att mer än ett har stulits någonstans. Det rådjur som jag känner till stals för ca 20-25 år sedan från stadshotellet i Skellefteå och vad jag vet har det aldrig återfunnits… förrän nu, kanske.

Jag hade ju sett statyn vid otaliga tillfällen och tycker mig nu ha sett en gammal bekant…

Nåväl tipset ligger nu hos Polisen.

Nu avser jag att rulla upp husbilsgardinerna och se vad spanska Crevillente har att erbjuda denna dag.

Dessutom verkar favorithustrun att vara på ingående.

 

Håll efter buset och var rädda om varann.

/egon

 


Kommentarer
Postat av: matsiträsket

Undrar om inte det rådjuret hittade hem tidigare, har för mig det. Men i annat fall så kommer det väl hem nu då. Tror nog du har koll på vädret här uppe, kallgrader med lite snö varvat med plusgrader gör livet glatt om man ska promenera. Tur man uppfann sparken, eller the kick, på utrikiska.. Även renarna befolkar oss nu, så jaga älg ger oss en annan utmaning än tidigare. Nu jagar vi sällan på grund av skarpföre, tror älgarna ser positivt på detta.
Värksamheten på topp, motar den efter bästa förmåga. Kramas och var rädd om värksamheten/mats

2013-12-04 @ 09:05:46
Postat av: egon

Fick meddelande i morse att det rådjur som stals i Ske-å kommit till rätta.
Kan det vara så att förövaren trots allt har beslutat sig för att vara ägare till ett nytt rådjur...
Nåväl, man hittar väl en ägare så småningom.
Tack Mats. Klä dig varmt!
/egon

2013-12-04 @ 09:23:03
URL: http://gobde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0