Brutna löften!

Jag motionerar på tok för lite...
Och man behöver inte vara någon Einstein för att göra denna revolutionerande upptäckt.
Dessutom så vägrar jag att ställa mig på en våg då ju detta skulle bli ett kvitto på "misären".

Åtminstone någon gång per dag brukar jag påtala oföretagsamheten vad gäller de straffrundor som jag tillsammans med favorithustrun brukar företa.
Vid dessa löftesrika tillfällen lovar jag som oftast att "i morgon då..."
Men "imorgon är en annan dag" som det heter i visan.
Det påstås ju att OMEGA 3 ska förbättra minnet... jag tvivlar.

Nåväl, nu är det väl inte så att jag enbart sitter och sliter byxbaken, jag klipper gräs och byter verandaräcken och utför diverse djuplodande tankeverksamhet utimellan.
Dessutom har jag ju de senaste dagarna färdigställt bergvärmen... tänk er själva att handborra några hundra meter ner i Moskosels berggrund och sedan ta 230 kg värmepump under vänster arm och verktygslådan i handen för att slutligen montera underverket i källaren...
Som tur var dök det lägligt upp en grävmaskin och diverse arbetssugna rörkrökare och elektrikare just då.

Jag underhåller goda vänner ibland.
Den gångna helgen hade vi husbilsvänner på visit.
Tack säger jag och favvon till Lasse och Yvonne samt Börje och Birgitta för att vi fick rå om er några dagar. Dessutom så fick ju myggorna lite variation i kosten...


Det är lördagsmorgon i Moskosel.
Ring så spelar vi pågår i bakgrunden.
När favorithustrun behagar ansluta till frukostbordet ska jag föreslå en längre fotvandring.
Det lovar jag...

Var rädda om varann
/egon





Kommentarer
Postat av: Yvonne A

Åhh, tack är det allt vi som skall säga.

Myggdödaren vi fick låna de sista nätterna

var underbar. Sådan skall vi allt inköpa.

Solsken i Stockholm och dagens runda avklarad.

Maken slappar framför TV:n och jag med nylånad bok.

Lördagskväll i hemmets lugna vrå.

På tallriken nån LCHF-variant av pytt till Lasse.

Själv hugger jag nog till med ett par potatisbitar också.

Stiligt kort!

2012-07-28 @ 16:23:14
Postat av: 3M

Sista veckan har man kunnat skylla på värmen och att solen lyser så starkt, men ute på Öland promenerade vi faktiskt flera gånger om egen. Det var alldeles för varmt för att cykla. Men vi har njutit destomera. Det har varit ovanligt många husbilsåkare ute i Kårehamn den här veckan. Flera har kommit för sent och det har varit helt fullt. Så skönt att kunna sitta ute på kvällarna och njuta av solnedgångarna, utan myggor. De är få på Öland, tack och lov. Ha det så gott i midnattssolens sken. 3 M

2012-07-28 @ 19:47:50
URL: http://www.seniorerspekulerar.se
Postat av: Lena & Jan

Jo, men du, det heter väl pension inte motion, nuförtiden ;-)

2012-07-30 @ 15:24:25
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0