Här är gudagott att vara!

24°

Jag brukar ibland fundera över hur det skulle vara om tillvaron skulle vara ännu bättre.

Men i sanningens namn så är det nog på detta viset att jag faktiskt brukar önska att tillvaron vore ett snäpp bättre, och då är det hälsoläget som brukar vara anledningen till ”tankespöket”, för är man inne i en värkperiod så är det lätt att molnen skymmer sikten mot ”goddagarna”.
Men så kommet en bättre period, ordningen är liksom återställd, man blir modig, stark, vacker, ung och näst intill oövervinnlig…

En bekant tillrättavisade mig en gång då jag hade en tung värkperiod och beklagade mig över att jag var inne i ett ”skov”. Sådana finns inte sa han, ”det heter att man har en hängande formtopp”…

Just nu verkar den hängande formtoppen synnerligen avlägsen om man bortser från ett skavsår på stortån efter en helt ”normal” tolvkilometers straffrunda. Jag måste liksom få detta sagt eftersom det kan finnas dagar då man inte vill gå tolv meter.

Husbilsgrannen satte kaffet i vrångstrupen då jag berättade att jag går de sex + sex kilometrarna till Porto de Mazarron en gång om dagen. Där misstänker jag en hängande formtopp, inte i Mazarron utan hos grannen.

Nu vankas en boulerunda på internationell nivå.

Var rädda om varann
/egon

 


Kommentarer
Postat av: Lennart Ekelund

Hejsan ! "Sven-Erik i Sven Ingvars" sa så fyndigt häromdagen..." backspegeln får aldrig bli större än framrutan". Förvisso sant ...livet vi har är dagarna som kommer.Låt oss göra dem så bra och innehållsrika som möjligt ! Vi får troligtvis inte en chans till ! Så därför...be happy don´t worry ! Och fortsätt motionera !



Lite vårliga hälsningar från Skällentorp/Katarina o Lennart

2011-02-24 @ 10:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0