Godmorgon världen!

Det är just precis vad det är… morgon menar jag.

Jag har sedan någon timme tagit del av medias politiskt korrekt tillrättalagda avföring blandat med politisk klarsyn och en del förvirrat kommunisttugg.
Med andra ord en ganska ordinär morgon då jag skummar ett tiotal tidningar från den tillrättalagda sidan och som avslutning brukar jag titta vad som egentligen borde ha stått att läsa om journalisterna hade gjort det jobb som befolkningen har rätt att kräva.

Jag läser gärna vad Merith Wager skriver, Merith Wager är bloggare och INTE journalist men har en klarögd syn på delar av samhällets av och utveckling, hon har även en gedigen egen erfarenhet vad gäller asyl och migrationsfrågor från tiden som flyktingombudsman. Hon har ett underbart sätt att klargöra diverse ting rörande asyl och integration där hon ständigt påpekar att den inte är svart eller vit, den är svart och vit. Inte sällan får hon tillrättavisa opålästa eller skrämmande okunniga journalister.  En annan person som kan och vågar gå emot ”slasket” är journalisten Ulf Nilsson som brukar påpeka att journalistkåren borde göra sitt jobb utan att mörka.  Även journalisten som skriver en blogg under pseudonymen Julia Caesar brukar komma med en del klartänkt…

Tro nu inte att jag saknar koll på utomhustemperaturen hemma i Östra Gobdejaur för att jag velar omkring uti ”väla”, inte minst den mediala.

Det lär vara svinkallt bland Gobdetallarna just nu. Vaimat som ligger några mil från Östra Gobde hade denna morgon -31 grader.
På solkusten hade vi under gårdagen ca +20 grader… drygt.
Nu lovar man regn.

Snart kommer favorithustrun att göra mig sällskap vid morgonfikat, jag får då ett välkommet bollplank och hon får ”dagens dos” från den mediala världen.

Var rädda om varandra
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0