Åldern!

Kommer ni ihåg att ni som små blev glada när någon sa " vad gammal du ser ut".
Samma uttryck kunde vara katastrofalt i medelåldern, speciellt uttalat till en dam. När man sedan kommit upp i MOGEN ålder är det lika glädjande om någon säger "vad ung du ser ut". Var brytpunkterna i åldrandet ligger vet jag inte... men det kan vara klokt att hålla "tungan i rätt mun" eller vad det nu kan heta.

Här om kvällen i sen timma blev jag uppringd av en ung dam som är läkare och som startade samtalet med att berätta att då hon kommit till ro så kom hon att tänka på mej. Gissa om det spratt till i min bättre begagnade kropp...
Va trevligt att du tänker på mej om kvällarna svarade jag, varvid hon utvecklade det hela och förklarade att hon även tänker på en del andra.
Detta som började så lovande blev till sist bara prat om sjukdomar...så SVENSKT.
Skit samma, både jag och min favorithustru gillar henne ändå. Sammanfattningsvis kunde jag konstantera att oavsett ålder så glömmer vi en del saker av vikt...

Det är fredagsmorgon i Östra Gobdejaur, termometern visar +12 grader och solen belyser vårt käll.

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0