Den simmande potatisen...!


Simkunnigheten bland oss som är sprungna ur den norrländska myllan är som bekant ganska begränsad.
Om ni tar ett bad i Östra Gobdejaurs ISKALLA bölja så finner ni svaret på varför så är fallet. Jag är dock ett undantag eftersom jag under ett antal år gjorde Stockholm för att tjäna mitt levebröd i Swedish Coast Guard (Kustbevakningen) . Där krävde man simkunnighet TROTS att man hade båtar.

När jag denna morgon tittar ut på vårt dränkta potatisland så inser jag att även "bintje" borde ha gjort sin tid i Kustbevakningen. Vi har fått 60 mm regn under ett par dygn och vädergudarna lovar mera. I butiken säljer man tvättad potatis, den är något dyrare har jag noterat...

Klockan 0600 i morse hade vi endast sex plusgrader och regnknatter på verandataket. En våt och frusen gök satt på en stängselstolpe utan att "gokka".

Veden till nästkommande vinter ligger torkad inomhus och "sydväst" är inte bara ett väderstreck...

Ha en bra dag och var rädda om varann
/egon






Kommentarer
Postat av: Sara Henriksson

Det heter COAST guard, pappa.



COUST ar en stad i Frankrike.



S

2009-06-16 @ 14:59:45
Postat av: egon

Jag vet... nu. Ville bara kolla om du tappat skärpan./kram pappa

2009-06-16 @ 16:51:42
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0