Midsommar i norr!


Natten var kall. Klockan 0230 visade termometern på -0,5 grader.
Detta kallas den SVENSKA SOMMAREN. Okej, sommaren i Östra Gobde då!  Förra veckan fick vi lite snö..., sedan har vi fått 60 mm regn.
Just nu i denna tidiga timma så skiner solen och temperaturen har stigit till +3 grader, det börjar bli lite tropiskt nu...
Klockan går mot 0600 och vi har 18 timmar kvar till midsommarafton. Vi avser att avnjuta midsommarsillen på verandan oavsett vilket dj-a talibanväder det blir. Om det blir riktigt kallt så blir snapsarna två...och glasen byts till dricksglas. JAG BARA SKOJAR... VI ANVÄNDER ALLTID DRICKSGLAS.
Igår plockade vi lite blomster att pryda verandan med. Detta gjorde vi intill den bäck vid vilken jag brukar försöka lura någon öring. Igår lurade jag två...
Under tiden plockade min favorithustru blomster, hon hittade hundkex, röblära, åkersenap, smörblommor, midsommarblommor, daldockor och lupiner.

I eftermiddag kommer min broder med hustru för att fira midsommar tillsammans med oss.
Vi avser att ta en fiskedag vid något vattendrag i närheten. Det kommer att bli en kamp...MOT MYGGEN. Dom har anlänt och dom är många.
Nu ska jag fylla på koppen.

Väderlekstjänsten lovar bra väder på vår horisont.
Ha en skön midsommar och var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: Sara Henriksson

Dj-a talibanväder! Hahahaha!

2009-06-18 @ 14:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0