En helt vanlig dag!

Ganska vågat.
Jag menar att påstå att detta ska bli en helt vanlig dag här i Östra Gobdejaur. Har jag otur så kan jag ju ha brutit benen, fallit ner från taket eller ha blivit riven av en björn före kvällen.

Oavsett om dagen blir vanlig eller ovanlig så stod jag i lodrät ställning 0500. En ganska normal  "kommaigångtid" för mej. Min favorithustru har bara ett öga på glänt före sjunyheterna... ibland inget.

Morgonrutinen är att dra igång några koppar kaffe, tända eld i vår gamla järnspis som har nummer 725 och lär vara en speciell Husqarna- modell som domänverket satte in lite varstans "uppi lanne". Den är stor och avger en skön värme när nordan drar runt bland husen.
Ute visar temperaturen på plus två grader och det faller ett kallt lättare regn, kanske litet inslag av snö...

Snart får jag svaret på om våra nyinköpta sensorlampor till ytterbelysningarna släcks när det ljusnar, det är premiärnatt så att säga.
Idag ska vi mest bara "vara", kanske lite elinstallationer kommer på tapeten då jag har en nylagd jordkabel som inte är inkopplad.
Jag har laddat bastukaminen så det lär nog bli en saunatvagning före kvällen.

Sedan måste vi ju hämta posten nere i civilisationen, benämningen står för Rättsel och är nio kilometer bort. Vi hämtar bara ett par gånger per vecka. Slit och släp för jämnan...

Till sist så har vi en ungbjörn som är som ett barn, den använder ett älgskinn från min rävåtel som "snuttefilt", den tar den med ett tiotal meter var natt efter att ha tuggat en stund. Jag tar den tillbaka...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: inger

Inte vara egennyttig Egon! låt nallen gosa....

2008-10-03 @ 09:20:34
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bara den inte ger sig på att gosa med våra sängkläder på verandan. Det vore "mäktigt" att få in två lurviga typer i sovrummet...

/egon

2008-10-03 @ 11:01:40
Postat av: inger

Kan kanske bli lite trångt...och visst luktar dom ret ut sagt skit dom där gosedjuren....Nä det är nog bäst att dom håller sig i Skirvoskogen ????

2008-10-03 @ 12:14:47
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0