Lägerliv!


I kväll skriver vi tisdag 12 oktober, vi har tillryggalagt 202 mil och passerat land och vatten.
Vi har denna afton bopålarna nedslagna i Heligenhafen i nordtyskland.

Igår kväll parkerade vi vid ”skåneporten” hos Bengt i Örkeljunga som har en fin ställplats för husbilar utanför husbilsförsäljningen, 40 riksdaler för ström, man kan tömma toan och gråvattnet, snyggt och prydligt.

Vi var nästan ensamma då vi kopplat elen vid 18-tiden… men då kom halva europas zigenare dånande in på gräsmattor och övriga ytor som INTE var avsedda för fordon. Den svensk som stod intill flydde fältet OMGÅENDE. Vi upplevde att natten skulle bli kylig så jag tog in handyxan för eventuell vedhantering. Här skulle inte flyttas en enda tum. Man omringade oss med fem husvagnar… Istället för att hänga fram en kalashnikov så beslutade vi oss för att se det positiva… vi får lä! Det var tyskreggade bilar och husvagnar, franskreggade, norskreggade och svenskreggade, vilken massa ”nya svenskar”.  Här skulle intevjuas.
Och vart är ni på väg? … europasemester blev svaret!  ”Me to” svarade jag…
Det blev en av de kortare intervjuerna kan man säga.

Vid åttatiden på kvällen var man vid vårt eluttag och bedrev överläggningar. Ibland kan värken vara positiv då man ska tillrättavisa udda existenser som "tar för sig". Någon grenkoppling blev inte aktuell… Man förde liv fram till midnatt, jag var så dj… a trött att jag knappast hade orkat slå i en spik med yxhammaren. Vid 04-tiden var jag igång det var även en leende och rökande zigenarlady, hon log… det var som att skåda in i en guldgruva med allt tandguld som glimmade mot mej.

Då jag kopplat upp mig på nätet kunde jag läsa ”Sverige översvämmas av zigenare”.
Som om inte vi visste detta.

Vi rullar vidare...
Det har blivit onsdagkväll den 13:e och platsen är Göttingen i "mittyskland". Vi har internetuppkoppling ikväll. HURRA!!!
För en stund sedan rullade ytterligare två svenska husbilar in på ställplatsen. Dom var bekanta med de flesta av våra "Torrebekanta". (Torre del Mar, Spanien). Ikväll blir en pratarkväll...

Var rädda om varandra
/egon

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Akta dig för zigenare har vi ju bestämt! Men vi kommer ner med en ny dator om du skulle bli av med din :-)

2010-10-13 @ 22:14:08
Postat av: egon

Jag vet, jag vet!

/egon

2010-10-13 @ 22:37:26
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Lars Andersson

Du tipsade väl inte "europaresenärerna" (zigenarna)om Torre del Mar ?

2010-10-14 @ 07:38:10
Postat av: egon

Inga tips här inte... i den riktningen.

/egon

2010-10-14 @ 08:19:05
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: inger

Grattis till Laila!

Grattis till att ni överlevde den natten med närgågna grannar....

Var rädd om yxan....

2010-10-14 @ 08:20:53
URL: http://ingersord.blogspot.com
Postat av: mats i träsket

Gillar ni inte snön så lämnade ni i rättan tid. Är nog två dm här nu, huvvaligen!!

2010-10-14 @ 11:24:30
Postat av: Yvonne A

Torre har nu kl 7.15 18,8 grader varmt och dagen lär bli solig.

Tiddelipom!

2010-10-15 @ 07:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0