Bara en "45-milaspurt" kvar!

Det är tisdagmorgonen den 2:a mars.
Vi befinner oss i husbilen på en snöig gårdsplan i närheten av Flärke norr om Örnsköldsvik.
Sexnyheterna har precis startat på radions P1.
Temperaturen är 9 minusgrader och ett lättare snöfall bekräftar att ännu är det långt till vår.
Favorithustrun sover ännu.

När väl morgonen har "mognat till sig" ska vi gå in till min broder och ta en morgonfika. Ännu får vi nog vänta ett par timmar om vi inte ska fika på "sängkanten". Han är den som vet allt om vad som sker på kvällarna och jag vet allt om vad som händer i arla morgonstund.

Så småningom ska vi sedan rulla vidare mot norr och vårt Östra Gobdejaur. Vi mellanlandar och umgås en natt i Svensbyn (Piteå). Där finns ju vår Anders, hans Anette och barnbarnen Ville & Ida.

Klockan har blivit 0620 och det har ljusnat utanför husbilen. Favorithustrun har placerat fossingarna på husbilsgolvet, det tar sig som man säger...

Jag har en skriven minneslapp på bordet intill laptop,en. Där står "glöm inte att köpa maggot och metmask". Detta kan väl ge en liten fingervisning om vad framtiden har i sitt sköte.

Jag avser att ställa bort foppatofflorna fram till våren, dom känns inte "bekväma" i snön...

Var rädda om varann
/egon

Kommentarer
Postat av: inger

leta fram snöskor och skyffel!

2010-03-03 @ 10:29:38
URL: http://ingersord.blogspot.com
Postat av: Cici Lindgren

Se upp så ni inte blåser av vägen eller fastnar i en driva!

2010-03-03 @ 10:58:45
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0