Obygdens tidsfördriv!

Vad jag vill ha sagt med detta är att när isarna har lagt och temperaturen är av det vänligare slaget så kan och ska man fiska.

Om ni nu tror att jag driver detta fiske in absurdum trots favorithustruns ihärdiga protester så vill jag bara säga, feltänk- tänk om...

Det var faktiskt mitt alldeles eget huskors som kom med det eminenta förslaget att vi denna dag skulle ge oss ut på obygdens frusna vattenspeglar för att införskaffa diverse simkunniga omega-3 varelser.

Nåja, för att vara mera exakt så sa hon på detta sätt. ”Eftersom det är farsdag idag så får du bestämma dagens underhållning”…

Och eftersom jag inte virkar och stickar så...

 

Vi landade på en mindre sjö i närheten av Östra Gobde.

Under ett par timmar med en blek vintersol som sällskap landade vi 15 matnyttiga abborrar.

I skrivandets stund har dessa firrar genomgått nödiga åtgärder för att platsa i näringskedjan.

Kaffet är uppdrucket.

Temperaturen visar +2 grader.

 

Till sist: Anna Kindberg-Batra erkänner att ibland uttrycker man sig dumt…

Misstänker att hon menar den gången hon sa att ”Stockholmare är intelligentare än lantisar”.

 

Var rädda om lantisarna och varann

/egon

 

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Måste bara säga det en gång till.
Jag gillar Dina inlägg.
Tror Ni är ungefär lika smarta och vackra som
oss Brommabor i förskingringen.
F.ö. finns här en sameflagga i år, det Ni!

2014-11-15 @ 05:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0