Vi har alla våra behov!

Idag skriver vi den 17 januari.

 

Det faller ett lätt regn som för vissa inblandade har en sövande effekt, och den effekten blir inte mindre när sängen är skön och boksidornas bokstäver flyter samman…

Jag konstaterar att i den vinkel som nu favorithustrun försöker att läsa sin bok blir resultatet synnerligen svårläst, hennes långa lugna andetag skapar misstanke om att hon nog har för avsikt att besöka John Blunds rike inom en inte alltför avlägsen framtid.

 

Själv valde jag att skrämma igång kaffepannan för att undvika att gå samma lugna tillvaro till mötes.

Att sedan få bjussa ”favvon” på en kopp gör ju att jag kan känna mig ytterst behövd då jag utför dessa storverk.

 

Nåväl, vad har då hänt på vår horisont sedan sist?

 

Den 18,e december från Crevillente ner till Roquetas de mar, där firade vi julen och det nya årets inträde i goda vänners lag. Tänk så mycket ”ståhej” för att finna att det nya året nog är ganska likt det gamla… men trevligt hade vi ju.

 

Den 7,e januari tog oss sedan husbilen ner till Torre del mar öster om Malaga. Där fick vi så ytterligare ett återseende med gamla vänner, även detta en höjdare. En kväll åt vi musslor… dessa kan ge huvudvärk ska ni veta.

 

Den 12,e januari lossade vi förtöjningarna igen och är nu åter i Crevillente… och ca 100 mil rikare. Härefter följer nu en period då vi slipper att svänga oss med det svenska ”världsspråket” utanför sverigegruppen som består av undertecknad med favorithustru.  Jag finner att de holländare, belgare, tyskar, spanjorer och britter som vi har daglig kontakt med har vissa problem med det svenska språket… förmodligen ganska lågutbildade personer.

 

Om ni till äventyrs skulle undra om jag har hemlängtan… låt mig då säga så här… inte mer än vanligt om jag undviker att framkalla bilden av världens finaste natur och ett bra pimpelhål.

Måste även tillstå att väderrapporterna delvis dämpar suget till nämnda pimpelhål då det talas om minus 35 grader i obygdsmetropolen Moskosel. Vid sådan väderlek brukar reven hastigt förvandlas till ngt som mest liknar en svetstråd…

 

För att tankarna ska hålla en gynnsam riktning så inhandlades igår ett styck laxöring som efter att ha genomgått en stekpanneceremoni av favorithustrun blev förvandlad till en kulinarisk höjdarmiddag.  Innan favvon fick överta firren så fyllde jag en hink med isvatten och drog firren upp och ned ett antal gånger… det lindrar liksom.

 

Jag vet inte om jag vågar sträcka mig så långt att jag berättar att jag som terapi på dagarna bearbetar en nätslinga och tillhörande nättelnar med ”bogarnet” som efter ett par veckor ska ha förvandlats till ett färdigt fiskenät. Förresten, om ni nu anser att jag är i behov av en ”hjärnskrynklare” så se då till att han är rejält jakt och fiskeintresserad…

 

Var rädda om varandra

/egon

 


Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

Hej där, om ni vill ha mer gofisk så sades på TV nyheterna i morse att "regnbågare" i mängder rymt från danska uppfödare till skåne i samband med senaste stormen. danskarna är såå förtvivlade att dom är i skåneland nu för att hämta hem sina regnbågare igen, ja det är synd om danskarna. Vi har ju dessutom både höga berg, snö o en vacker drottning ha-ha!

2014-01-17 @ 16:58:05
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: egon

... man har ju hört diverse historier om hur det är att försöka fånga regnbågen. Men det var förmodligen ingen laxfisk den gången.
/egon

2014-01-17 @ 18:59:17
URL: http://gobde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0