Det kommer mera!

En ryslig massa vatten har runnit under broarna sedan jag senast var igång på bloggen.
Men jag är på gång...!
 
Senast jag virrade ut i cyberetern var jag i Australien.
Det är en inte helt oäven plats... Australien alltså.
Dessutom är det en oherrans stor kobbe.
 
Nåväl, nu är det den svenska myllan som fastnar under stövlarna igen.
Jag har idkat älgjakt under ngn vecka.
Igår åt jag färsk älglever... en kulinarisk höjdare.
Regnbågslaxen vi odlar har vuxit bra denna sommar.
Man skulle kunna påstå att vinterns "sovel" är bärgat.
Det känns bra att inte årets bär får husera ensamma i frysen.
 
Sveaskog går sin vana trogen fram med en dåres blinda beslutsamhet och skövlar de eventuellt kvarlämnade poster som man lyckas hitta uti obygden.
Det tar ca100-125 år att utveckla en fura och det tar ca 100 år att färdigställa en flodpärlmussla. Om du tar en mussla så kan du få livstid eller ngt åt det hållet...
Det är liksom olika när mammon styr.
 
Jag har ryggont sedan en tid.
Man blir lätt obstinat när kroppen är i olag.
 
Favorithustrun gör mej sällskap under älgjakten, hon sköter hushållningen, promenaderna och socktillverkningen.
För stunden har hon symaskinen på högvarv...
 
Årets första nattfrost hade lagt en ishinna över framrutan i förrgårnatt.
Nära nollan även denna natt.
 
De Ukrainska bärplockarna har åkt hem.
En hink blåbär stod utanför garaget - tack Ukraina.
 
Det blir nog räkor och ett glas vitt i husbilen ikväll.
 
Var rädda om naturen och varann
/egon
 

Kommentarer
Postat av: Lars A

Trevligt att ha Dig tillbaks i cyberetern !

Lars A

2013-09-15 @ 08:44:53
Postat av: Yvonne A

Ja det har varit rätt trist faktiskt....
Hoppas inspirationen kommer åter och att det ryggonda ger sig.
Kram!

2013-09-15 @ 10:26:04
Postat av: Egon

Nu tar jag nya "friska" tag... trots en "trotsig" rygg.
/egon

2013-09-15 @ 10:52:58
URL: http://gobde.blogg.se
Postat av: Maud

Välkomna hem! Har saknat riktig lektyr på nätet.

2013-09-15 @ 12:01:27
Postat av: matsiträsket

Den som väntar på nåt gott!! Välkommen tillbaka på alla sätt och vis. Stortjurn kommer nog också till passet ;)

2013-09-16 @ 12:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0