Där det hela började!

Det var här det började...
Här har jag landat mina första fjällrödingar.
Här har jag levererat litervis med blod till hungriga myggor.
Här har vi fyllt våra hjortronhinkar.
Här har jag tillsammans med favorithustrun vandrat och paddlat kanot på fiskeäventyr.
Hit tog jag favorithustrun då jag ville bjuda på det bästa.
 
Nu kanske cirkeln är devis sluten.
Det var här vi paddlade kanot och tältade för 35 år sedan.
Nu har vi till fots uppsökt platser vi då besökte.
Ripriset var detsamma, fiskarna lika huggvilliga, stenarna lika hala, utsikten lika betagande och tältplatserna lika oupptagna.
Myggen var fler och myrmarkerna var betydligt jobbigare att passera.
På ngt besynnerligt vis så har vi nog åldrats en del.
Det är en stor myr mellan 35 och 70 år.
 
Då låg vi i ett fjälltält.
Nu ligger vi i en modern husbil när trötta kroppar kräver vila.
Jag vet inte om det var bättre förr...
Men helt säkert är att nyfångad smörstekt röding eller öring vid jokkens strand är minst lika god idag som den var för 35 år sedan.
 
Var rädda om varann
/egon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger Hammar

Var tid har sin tjusning. Alla era tider verkar fantastiska.
Kram

2013-06-23 @ 12:15:51
Postat av: Lena & Jan

Jag glömmer heller aldrig min första öring som spisades på hotell i Hålland i Jämtland, tror jag var 14 vårar, på semester med föräldrar o syskon.

2013-06-24 @ 18:04:20
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: 3M

Är nästan övertygad att den smakade lite bättre till och med. Med lite nostalgi serverat som tillbehör så konstaterar man lätt att inte allt var bättre förr, men man vill gärna få det att låta så. Men en sak som var bättre, folk varärligsre förr, man kunde lita på en medmänniska. Idag? Vet inte riktigt. Men härligtverkar ni ha det, trots myggen. 3 M

2013-06-26 @ 09:19:55
URL: http://www.seniorerspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0