Jag saknar skrivkänsla!

Jag har hamnat i ett sorts förlamande bakvatten.

 

Jag saknar mer eller mindre förmågan att formulera mig i skrift, eller åtminstone att formulera mig på ett sätt som känns enkelt och bra.

Förhoppningsvis är nu åkomman av övergående art.

Om jag hade varit en skrivmaskinshamrande yrkesskrivare” hade jag förmodligen nu fått byta ut papperskorgen mot en container.

 

Jag får tills vidare skylla på att vi här uppe i obygden har för somrigt, för mycket mygg, för regnigt eller möjligen att sommaren snart övergår i höst, eller kanske är det bara så att ”Gobdegubben” nått fram till livets höst...

Men oavsett vilket så måste ju gräset klippas… det blir nog idag.

Senare idag ska jag tillsammans med favorithustrun gå på en längre straffrunda i Moskosels omgivningar, allt för att om möjligt hålla gubbkroppen i ett någorlunda skick. Sedan får det bli ett korsord, detta å ”huvudets vägnar” som man säger.

 

Vidare så har jag plockat fram ett par resväskor som håller på att fyllas inför en förestående Australienresa. Där ”down under” finns ju sedan tre veckor ett barnbarn som vi vill klämma på.

 

Omega3-intaget är påtagligt.

Vad jag vill säga är att fisket går bra och ohälsan är under kontroll.

Det verkar dessutom att bli ett bra hjortronår.

 

Var rädda om varann

 

/egon

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

"Sommaren är förlamande" nu, håller med! STORT GRATTIS till barnbarnet "down under". Visst är det underbart när "kopieringsmaskinen" fungerar! Åsså du, kläm försiktigt o hälsa hustrun GRATTA henne också! Kram från Skånongarna

2013-07-08 @ 09:37:26
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: egon

Man blir alltid lika glad när vänner hör av sig!
/egon

2013-07-08 @ 19:03:07
URL: http://gobde.blogg.se
Postat av: Maud

Grattis till er båda. Synd att barnbarnet är så....långt bort.
Livets dessert kallas det ju. Ha det bra och ta hand om er.
Maud o Gullmar

2013-07-08 @ 21:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0