Igår tog jag sparken till Moskosel Petrol !

Förra gången det skedde var när jag var i 12-årsåldern och då hette inte macken Moskosel Petrol.
Detta var för ca 55 år sedan...
Den gången var det på intet sätt ngn omogen handling p.g.a ungdomligt oförstånd, lika lite som det denna gång var en "övermogen" handling framkallad av åldrandets påverkan.
 
Det verkade bara så lämpligt, motionsbefrämjande och miljövänligt att lasta två dunkar på sparken och ila de två kilometrarna till vår egen aktieägande "petrol station".
Snöslungan hade suckat för tom tank och dunkarna var tomma.
För 55 år sedan var det nog motorsågen som tarvade bränsle.
Då var vägen till bränslefaten hos handlarn sex kilometer tor, men jag tror att benen var något mera pistongdrivna på den tiden.
 
Det snöar ymnigt i skrivandets stund och man lovar ytterligare ca 20 cm till de 20 som föll igår.
Det skottas tak lite här och där. Det kollas även snöbrottsförsäkringar ute i stugorna.
Obygden får sitt - som vanligt...
Vågar man kanske erkänna att man är ganska "mätt" på det vackra vita...
 
I morgon ska vi göra Arvidsjaur eftersom favorithustrun har behov av en hårfrisörska.
Då får sparken vila...
Själv ska jag strax byta nät och återgå till fiskegarnen och nätslingorna.
 
Var rädda om varann
/egon
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena & Jan

Tog mig osså till frissan häromdagen men "Smartade" dit på heta asfaltgator term visade 20 gr, plus alltså ;-)

2013-02-02 @ 11:16:40
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Yvonne.A.

Låter mysigt med sparkfärd.
Det var längesen även för min del.
Vi har nu full värme och stora delar av dagen
tillbringas i solstolen.
Idag först promenad till El Ingenio.
Strul med internet verkar över för denna gång.
Yvonne

2013-02-05 @ 08:22:35
Postat av: 3M

Ja, lite oförstående till vildmarkslivet är vi nog ändå. Skulle inte klara av så mycket snö så länge. Dessutom en himla massa minusgrader. Nej, tack. Tur vi är olika. Lev väl! 3 M

2013-02-06 @ 20:49:34
URL: http://www.seniorerspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0