Utan anabol påverkan!

 
Ibland visar sig favorithustrun från sin allra bästa sida och vid dylika tillfällen verkar foderanskaffningen vara ytterst enkel, eller om det är på det viset att hon kan några knep som jag missat under min drygt 60-åriga "fångafiskenutbildning".
Så var i.a.f. fallet här om dagen då vi gjorde nedslag på en mindre sjö i närområdet och i 8-gradig kyla och tilltagande snålblåst bedrev pimpelfiske efter i första hand öring.
Det blev ingen s.k "långbänk" innan hon landat en redigt grann abborrgrabb.
Jag ökar nu stegen och fiskeintensiteten mellan borrhålen, då ropar favvon "den jag nu har på går knappast upp genom hålet".
Sedan landar hon en annu större abborrgrabb som trots avsaknad av steroider har en välbyggd kropp.
I den stunden slår det mej att om nämnda firrar fångats i ett grannland så hade jag nog velat utföra en dopingtest. Dom såg misstänkt välpumpade ut... överdimissionerade som överarmsmuskeln på en bekant skilöperdame.
 
Nåväl jag hade inget napp denna gång men kunde trösta mig med att jag vann föregående "lopp", då med en fin öring... så de så.
 
Dagarna fram till dess att vårsolen spöat skiten ur "gamsnön" går ohyggligt sakta, men en ljuspunkt i tillvaron är att ljuset har återvänt till obygden och i skrivandets stund har vi fem (5) plusgrader.
Meteorologen lovar -20 till helgen... det är en tråkig f-n det där.
Han måste väl gå att byta ut eller utvisa.
 
Jag är inne i en period av skrivartorka, ett flertal vänner i Spanien och Sverige har haft vänligheten att tillskriva mej/oss men jag har tyvärr dragit lite länge på ett svarsmail. Jag ska bättra mej!
Kanske efter några fina utedagar med en därpå följande otjänlig väderlek att det hela "sprättar" igång... man måste ju tro.
Ibland får jag för mig att jag ska skriva om tillståndet i nationen som det brukar heta, men jag har svårt att hålla jämn takt med tillståndets svängningar. När tankarna har malt färdigt ikring ett elände så har ett nytt sett dagens ljus. Man är av allt att döma för långsam.
 
Favvon har kaffe och macka på gång - det lär ska bli hästkött och skinka som pålägg.
Hästköttet lägger vi under skinkan...
 
Var rädda om varann och kör försiktigt där ute.
/egon
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: 3M

Skönt att återigen få sig ett riktigt gott skratt. Det är så härligt att läsa dina inlägg. Dina åsikter är underbara och sättet du skriver på gör oss jätteglada. Ni verkar också ha ett skönt liv där uppe i obygden, trots kyla snö och is. Men ni fick väl en känning av värmebölja ett par dagar nu sist. Hur kändes det? Varmare hos er än hos oss. Snacka om upp och nervända världen. Men nu vill vi ha vår i alla fall. Kul med fiskelyckan för favvon. Smaklig spis igen. 3 M

2013-02-27 @ 09:37:31
URL: http://www.seniorerspekulerar.se
Postat av: egon

Temperaturen var idag +7 grader.
Det mesta tyder ju på att vi nu innehar en s.k "rättvisemärkt" termometer.
Jag läste att i London hade man endast +4 grader...
/egon

2013-02-27 @ 21:53:36
URL: http://gobde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0