En snarstucken typ!

 
Det är frostig gryningstimma och stjärnklar himmel.
Vi befinner oss i husbilen uti älgmarkerna.
Termometern visar - 3 grader.
Jag ska strax sätta på en kopp kaffe.
Favorithustrun är fortfarande kvar i sängvärmen bak i bilen.
 
Älgarna visar upp sig...
När jag kollar utanför husbilen i det första gryningsljuset så set jag en älgko med sina två kalvar som mumsar i sig av det frusna gräset en bit bort.
Dom kan lungt tugga vidare - här bråkar vi inte på "gårdsfolket". 
 
Under gårdagens jakt mötte jag en betydlig farligare typ än den älgtjur som jäktade förbi på passet.
Det hela skedde då jag tillfälligt hade av mig Nokiastövlarna med tillhörande sockar. Efter ett tag så skulle så fossingarna påklädas igen och då hade en av obygdens farligaste djur tagit sin tillflykt in i sockan.
Jag har nu två "stortåar" på höger fot en stor, och en som är stor och öm.
Jag är lätt handikappad och innehar en alldeles stendöd geting. 
 
Ett tips till Er som har läppförstoring i tankarna...
Dessa små snarstuckna typer kan även bistå med "läppförstoring" till lågpris.
 
 
Nu ska jag bjuda favorithustrun på frukost och rusta mig inför dagens jakt.
 
Var rädda om varann och akta er för skogens vilda djur.
/egon
 

Kommentarer
Postat av: Inger Hammar

Då önskar jag god skitjakt!
Kram

2012-09-09 @ 12:28:56
Postat av: Maud

Vet hur arliga dom svartrandiga är. Hade antisimex här i veckan o sanerade bort ett bo= många.
Var rädda om er ha det så bra

2012-09-11 @ 14:48:44
Postat av: 3M

De är riktigt farliga de där odjuren. Har dessutom en man som är fruktansvärt allergisk mot de randiga typerna. Då är man lätt nervös när sådana är i närheten. Som tur är har vi med dels antihistamin och adrenalin att använda om han blir biten. Finns alltid både husbilen och personbilen för att vara garderad. Tur du inte lider av sådan allergi. Fick du på stövlarna igen? Hur går jakten? Sköt om er i obygden. 3 M

2012-09-13 @ 14:45:05
URL: http://www.seniorerspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0