Avslutar Australienresan med en vandring i regnskogen!



Vi närmar oss slutet.
Inte nu så att vi ser bakändan på ett händelserikt liv utan vad jag menar är att vi om ca 48 timmar ska gå ombord på Qantas flygande "dinosaurie" som ska återbörda oss till Europa och London.
Så småningom ska sedan ett "miniplan" ta oss till Arlanda och Sverige.
Då är vi nästan hemma... bara 150 mil kvar.

Det är åtta månader sedan vi kunde inandas den äkta norrländska luften, klia myggbetten, se blötmyrarna och de frostnupan gammeltallarna. Inom kort kan vi njuta av obygdens vilda tungomål.
Jovars, vi längtar allt en del.
Inte minst till att få se vårt hus som vi inhandlat "osett" under vår bortavaro.
Obygdens söner och döttrar är allt bra besynnerliga, eller vad annat kan man dra för slutsats av ovan beskrivna husköparbeteende...


Idag har vi vandrat i en regnskog.
En ganska spännande vandring på min ära. Att se all denna otroliga växtlighet var ju spännande i sig, men mest spännande var nog alla de spindelnät som försöäkte bromsa vår framfart.
Trots det oomtvistliga mod jag besitter så valde jag att skicka favorithustrun som förtrupp med en meterlång käpp för att rensa "spindelväven". Som "kameraman" har man ju ett visst ansvar...
Vid slutet av vandringsleden fanns en anslagstavla som berättade om några olika trädtyper, i hålrummet under skyddsglaset hade en bautaspindel tagit posto.
Jag kan ana ett visst mostånd hos mänskligheten vad gäller att lyfta på det glaset.
Ödlorna längs gångstigen var många och raska...

Solen skiner från en klarblå himmel och den Australienska "vintern" bjuder på +22 grader.

Var rädda om varann och vidrör inga spindlar
/egon


Kommentarer
Postat av: Yvonne.A

Åh, det ser jättefint ut, fast spindlarna kan jag vara utan.

Magnolian utanför vårt sovrumsfönster står i knopp.

Inomhus knoppar vi vidare, idag är det 37 årig bröllopsdag.

Firas genom att packa ihop "saker" inför fortsatt renovering.

Ha en fin resa och var rädd om Er!

2012-05-03 @ 06:09:44
Postat av: egon

Grattis till Er!

/egon & laila

2012-05-03 @ 07:53:12
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Lena & Jan

Aah, världen är bra fantastisk när man får se den från detta beskrivna perspektiv. TACK för att vi fick vara med er Down under! Ha ett lika gott avslut som hemresa önskar vi er.

2012-05-03 @ 10:54:42
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Mats

Jag har i ochförsig haft renaulten i ladning men stanna kvar där ni är här är full vinter 60cm skare

fullt skoterföre ingen vår hurves

2012-05-03 @ 19:36:34
Postat av: 3M

Det blir inte lätt att återkomma till obygden vill vi lova. Det varning för snö och drivis i norra Sverige. Om jag vore som er skulle jag boka om resan. Men ni norrlänningar är ju tuffa och räds inte ens jättespindlar, men ni behöver inte slåss med myggor än i alla fall. Flyg försiktigt! Välkomna hem. 3 M.

2012-05-03 @ 20:31:02
URL: http://www.seniorerspekulerar.se
Postat av: egon

Till Mats:

Vi ska lagra massor med värme innan avresan...

Allt talar för en lång varm sommar... myggfri.

/egon

2012-05-04 @ 01:52:28
URL: http://gobde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0