Hawkesbury River!



Hawkesbury river är en underbar plats om man bortser från att där finns en art som heter Australian Bass, denna bitska rackare går alldeles utmärkt att fånga på diverse fiskbitar eller räkor.
Som den inbitne fiskare man är så landade jag sex stycken dylika "fiskligister".
Efter att firre nummer ett hade släppt taget om delar av min lekamen och insett att jag var ett väl så stort byte visste jag exakt hur man skulle handskas med dessa "rovdjur". Nummer två landades med viss försiktighet tillika viss bandagering...


Nåväl nu är det inte enbart en blodig kamp med elaka fiskar som bedrevs under vistelsen på husbåten som Saras svärföräldrar upplåter åt oss när helst vi känner att vi vill andas Australiensk flodluft. Vackra vyer och god mat var även inslag som erbjöds i överflöd.
Bl.a bjöds vi på "crumpet", en god brödskiva som man inte får förväxla med en tvättsvamp, förmodligen så kan denna gå att använda vid biltvätt även om vi nu valde att inmundiga densamma.
En annan smaksensation är "vegemite", en skokrämsliknande smet som tillverkats av maltextrakt.
Antingen så älskar man denna obestämbara smaksensation, eller så hatar man den, här har undertecknad och favorithustru definitivt uppdelats i två läger...



Vi är nu åter i Dee Why och studerar den Australienska kontinentens innevånare. Vi åker en del buss och har då kommit till den slutsatsen att man har en väl utvecklad "hyfsinstinkt", vilket betyder att man erbjuder sin plats om en svensk "urinnevånare" stiger ombord, hur man däremot gör med de egna urinnevånarna är dock obekant. 
Nu ser vi bara fram emot vistelsen vid "Peppers Anchorage" som ligger några timmars bilresa från Dee Why. Peppers Anchorage är den plats där vi ska "bröllopa" till helgen då våran Sara ska ingå äktenskap med sin Dwayne.
På fredag startar det hela med att vi transporteras runt i vindistriktet nära "Peppers", sedan på lördagmorgon går vi ombord på en större segelbåt med skeppare och besättning som ska förnöja oss under förmiddagen. 
Innan lördagen är till ända ska jag ha hållit mitt tal till brudparet och de unga tu ska ha knutit "hymnens band" som det heter. Mer än spännande vill jag lova.
Nu har jag en önskan, jag vill bli fri från en envisare halsåkomma som jag ådragit mig sedan vi kom till Australien.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: 3M

Det är väldigt kul att följa era bedrifter där nere. Vi har flytt kylan och snön i Sverige och är nu i Tyskland. Var också nästan 1vecka i Danmark och har haft både regn och sol, men trivs. Skall bli än mer roligt att höra hur det gick med ditt tal till bruden, bättre än kontakten med abborren hoppas vi. Hoppas också halsen fixar till sig, kanske en whisky hjälper lite. 3 M

2012-04-10 @ 22:25:38
URL: http://www.seniorerspekulerar.se
Postat av: Yvonne.A

Åhh, vilka fina bilder!

Väldigt trevligt att kunna läsa om Era bedrifter.

Ha en härlig tid framöver och fortsätt berätta om de

lokala specialiteerna.

Kram till Er båda.

Yvonne

2012-04-11 @ 05:49:10
Postat av: Lena & Jan

Halsåkomman lär väl försvinna efter det fula fiskbettet, hoppas på det bästa. Ha nu en riktigt trevlig/originell bröllopsfest o ditt tal lär säkert åsamka en o annan glädjetår, jag snyftar redan...;-}

2012-04-11 @ 14:06:52
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Maud

Usch vad avundsjuk jag blir. Krya på dig o. hälsningar till er båda. Gullmar lite närmre er, är i Sydkorea för sju veckors vågbrytararbete. Jag arbetar i trädgården.

2012-04-14 @ 15:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0