Obygden fryser!



Nattfrosten har slagit till och vattenpumpen fryser.
Is har bildats på vattensamlingar.
Verandaväxterna ser ledsna ut. Vissa har gett upp...
Stöttorna på verandan har satts på plats.
Gluggarna i stenfoten har vintestängts
Det knastrar under jaktkängorna i tassemarkens mossa.
Älgjakten rullar på.
Jag "hurvas" och småfryser på älgpasset.
Flyttåglarna drar mot söder.
Obygdens nallar söker vinterlogi.



Jag höstfiskade i morse.
Fyra regnbågslaxar i vikter 3,6 till 8,2 kilo.

Favorithustrun säger sig längta mot söder... i massor.
I gryningstimman när jag såg ut över ett frostigt landskap så konstaterade jag att "oavsett hur mycket jag älskar obygdens natur så väljer jag trots allt sommar på vintern"
Snart rullar vi med husbil mot ett varmare klimat.

Var rädda om varann
/egon




Kommentarer
Postat av: Yvonne.A

Nu får även vi packa ned sommarkläderna.

Regn och blåst.

Sorterar fram litet som skall med söderöver.

Behaglig syssla. Maken vaxar våra fjällkängor.

Några stygn skall bort, ett par barnvaktspass och en gemensam kroppkakefest med barn o resp. sen skall det väl inte stå på förrän även vi är i startgroparna......

Vi ser fram emot att träffas igen!

2011-09-19 @ 10:25:55
Postat av: Inger Hammar

Vilka fina fiskar. Igår träffade vfi Anita och Arne. Imorse drog dom vidare mot Tyskland. Vi vill också iväg nu även om solen idag lyser på oss. Regnet har varit ihärdigt i Skåne. Gräsmattan behöver klippas, men den torkar inte upp så att det är möjligt. Får väl ta en machete till hjälp om inte vädergudarna gör det.



Ha det gott!

2011-09-19 @ 12:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0