God morgon!





Det är grå morgon i Östra Gobde.
Yttertemperaturen visar +7 grader.
Klockan har passerat 0700 och nostalgitrippen Da Capo har övergått till ”Ring så spelar vi”.
Det sprakar gott från den gamla järnspisen i köket.
Morgonkaffet är kokt och pillren svalda.
Favorithustrun ligger fortfarande kvar i bädden men ska snart göra mig sällskap vid morgongröten.
Då brukar vi briefa varandra om vår syn på världsläget.

Vi brukar diskutera allt från Karl-Johansvampar till journalistiska vinklingar och politisk korrekthet. Det finns ju som bekant två typer av journalister, de som gräver efter sanningen och de som försöker begrava den…
Slutsatsen brukar nog bli att ”dödgrävarna” är för många…

Favorithustrun bjuder på sikmiddag idag som ett resultat av gårdagens nätfiske.

Nu ska jag ställa mig i ordning för att delta i en tävling på älgskyttebanan. Jag har gjort plats på byrån för en exklusivare pokal, men nu säger favvon att den får man bara om man vinner…
...så var den dan förstörd.

Var rädda om varann
/egon

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne A

Såklart Du vinner!

Men, men att ta upp världsläget till morgongröten?

Lasse provade ett par gånger i tidernas begynnelse.

Han gör inte om det........

Dags för min gröt, den äts under tystnad.

Minnebergshälsningar

2011-09-03 @ 08:31:00
Postat av: egon

Laila säger sig se fram emot bytet av "bollplank", misstänker att hon här avser morgonrundorna tillsammans med Lars.

/egon

2011-09-03 @ 09:17:48
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Lennart Ekelund

Lycka till med skyttet..."Det är härligt att träffa goda kamrater".....:-)

Lennart

2011-09-03 @ 10:36:03
Postat av: Sara

Gobde känns väldigt långt borta just nu...

2011-09-05 @ 04:04:25
URL: http://saramh.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0