I natt är en sån natt!

En då man varken vill ligga kvar eller stiga upp.

Men att bara ligga kvar i bädden och försöka invänta klockvisarnas långsamma färd mot gryningen är kanske inte något förstahandsval för undertecknad.
Jag väljer alternativet att stiga upp.

På avstånd kan jag höra en spansk sopbil som för en del oljud.
Havet brusar några hundra meter bort.
Ett par hundar skäller ute på fälten.
Den Andalusiska natten är varm och svart.
Termometern visar +15,8 grader bakom husbilen.
Jag drar igång datorn.

Favorithustrun vaknar även hon, tänder sänglampan och greppar en bok.

Jag läser några tidningar på nätet, ska läsa om dessa igen om ett par timmar då journalistiska sömntutor har gnuggat sömnen ur ögonen och anammat sitt ”kall”. Först då kan man tillgodogöra sig dagens dos av eländes – elände…

Det är i tidigaste laget för att dra igång kaffebryggaren. Om en timma då klockan har passerat 0500 känns det mera läge för kaffetillverkning.

Favvon har somnat om…

Kollar några bilder från vår  dotter Sara som bor i Australien med sin Dwayne. Dom har besökt hans mamma i sommarstugan några mil bort. Sommarstuga och sommarstuga – en husbåt på Hawkesbury river vid Mooney- Mooney som mest påminner om något från en gammal västernfilm. En underbar skapelse som jag och favvon ska bebo till våren, något vi ser fram emot.



Nu är dags att starta kaffetillverkningen…

Var rädda om varann och den goda sömnen
/egon

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne A

Vilken stuga! Ser härlig ut.

Jodå det går att fixa fika tidigare.........just slukat första koppen.

Fast jag hade nog heller sovit vidare.

2011-11-15 @ 04:43:57
Postat av: egon

Jag vet Yvonne.

Problemet ligger nog i att jag har då hunnit tömma pannan och måste koka nytt när jag får frukostsällskap.

/egon

2011-11-15 @ 06:31:53
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Lena & Jan

Undrar hur kaffe smakar i den svarta Andalucien morgonen? Vår frukostfika intogs vid 08.30 idag... Vacker sommarstuga på bilden!

2011-11-15 @ 10:40:10
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: Yvonne & Christer

Somliga kan med att sova till halv tio :-) Fast efter frukost jobbar "dom" flitigt till sextiden. Nu är halva allrummet tapetserat och när tapeterna tog slut så blev det lite parkettläggning, variation vill jag lova

2011-11-15 @ 22:32:06
URL: http://www.yvonneochchrister.se
Postat av: Sara

Till hösten, pappa. Påsk infaller på hösten här. Konstigt va?

2011-11-17 @ 05:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0