Parkerad hemmavid!




Igår körde vi hem nya husbilen från vårt ”mellanlager” i Raivoberg. En tilldragelse som skedde ovanligt tidigt, förra året gjorde vi samma resa med husbilen till Östra Gobde den 25,e maj.
Jag oroade mig en del för hur gamla vägen skulle hålla för en 4-tonnare, men så här i efterhand så kan jag bara konstatera att ”tiden var inne” och vägen höll.

Vi besökte även fiskodlingen och monterade fiskmataren. Vid sådana tillfällen måste man ju självklart testa ett kast med kastspöet. Resultatet lät inte vänta på sig, en stund senare landades en trekilos regnbågslax. Nu kan jag blanda ut stapelfödan bestående av sik, abborre och gädda med en än ”finare” variant av fisksläktet…

Nu ska jag anfalla vedklyven och tillsammans med favorithustrun trolla fram ytterligare en trave ved som så småningom ska bli ”moteld” mot nordanvindarna.
På vägen till vedbacken går jag nog en runda kring nya husbilen…

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Du ser ut fått gott om husrum, och fisk. Vet inte vilken som är !!

2011-05-12 @ 10:01:49
Postat av: mats i träsket

Vilken som är snyggare skulle det vara, fisken eller husbilen...

2011-05-12 @ 10:51:18
Postat av: egon

Båda är skönheter och då brukar det vara svårt att välja...Men sista förbrukningsdag är betydligt längre på den ena.

/egon

2011-05-12 @ 11:26:48
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Inger Hammar

Fiskbil kanske?

Ännu en skönhet i den nordiska vildmarken.

2011-05-12 @ 12:10:37
Postat av: Yvonne.A.

Grattis!

Då är Ni hemma allihop nu då.

Hälsningar från

Minneberg.

2011-05-12 @ 15:55:44
Postat av: Lennart Ekelund

Inga parkeringsbekymmer ! Men det vore väl kul med en "Lapp-Lisa" på besök....

Hälsn från Skällentorp där göken gal!

2011-05-12 @ 20:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0