“Shooting-ranchen” i Dachau!

 

I onsdags landade vi hos våra vänner I Wolomoos som ligger i tyska Bayern.

Har man väl hamnat där så är det knappast någon tvekan om att man ska utmanas i ”combatskytte” med grovpistol. Två kvällar i rad bar det iväg till Münchens – Dachau shooting-range.  En enormt påkostad anläggning som byggts upp av min gode vän Sepp Fottner efter ett liv som säkerhetsman.

Där fick jag frottera mig med diverse ”stars” som måste veta hur man handskas med handeldvapen på film.  Där fanns fyllda läppar så det förslog… vi talar nu enbart om ansiktet.
Oavsett silikonet så var damerna av den ”kalibern” att de klarade av att handskas med grova kalibrar… vi talar nu enbart vapen.  Späda primörer drog av serier med vapen av typ ”Palme”, i kalibern 357 magnum…

Själv använde jag nya Walther P99 i en något klenare kaliber.  En av tjejerna överlät senare sin Smith & Wesson grovpistol för att jag inte skulle känna mig som en outsider och ”fjärta” omkring med en 9 mm. Jag har självklart sparat skjutresultaten för framtidens historieberättande.

Vi har dessutom hunnit med att besöka Operahuset i Munchen och testa deras Bayerska ”starköl” en specialbrygd som håller 8 %... Bayern har en speciell starkölsdag som jag tror infaller den 26 mars och är den dag som så många Bayrare önskar inte funnes… åtminstone dagen efter.

Nåväl, jag har kommit fram till att hos våra vänner i Wolomoos så antingen äter man sig fördärvad eller så får man ”rekylskador”. Men man har trevligt!
I skrivandets stund befinner vi oss i staden Fulda.
Uret visar 0630 och temperaturen utanför husbilen är endast +3,3 grader.
Jag kan höra kyrkklockan "donga" på en bit bort.
Favorithustrun sover.
Kaffet är nykokt.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Lennart Ekelund

Visst är det trevligt att "träffa" gamla goda vänner ! Ni närmar er nu den kalla Nord. Snö på backen och nedåt på kvicksilvret.Hujedamej vad det går sakta fram.-Men haven tröst värmen är på väg i nästa vecka....kanske !

Lev väl !

Katarina o Lennart i Skällentorp

2011-03-19 @ 07:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0