Solsting brukar väl inte uppvisa dylika symtom!

Idag var vi med om en lika sällsynt som trevlig händelse då vi matshoppade.

Det hela utspelade sig då vi besökte Willys i Åtvidaberg. Jag kom tillsammans med favorithustrun och 5-åriga barnbarnet Agnes ut från butiken då en röst påkallade vår uppmärksamhet genom att ropa ”hallå där”, första tanken var att jag tappat något, men icke så... En helt okänd dam kom fram och frågade om flickan fick äta glass. Javisst svarade jag och såg nog en aning frågande ut. Då sa damen med det förmodade solstinget att ”då bjuder jag på en glass”.

Hon antydde att hon köpt för många.
Vi tackade och tog emot, samtidigt så önskade vi henne och hennes sällskap en trevlig sommar…

Gissningsvis så hade damen köpt glassar till några barn i hennes sällskap men hade räknat fel på antalet och för att slippa se glassen smälta bort i solgasset eller låta någon få dubbelt och därmed framkalla en familjär härdsmälta så valde hon att vara givmild mot oss främlingar.

För säkerhets skull har vi beslutat att redan i morgon försöka vandra ut och in på Willys ett stort antal gånger i samma klädesplagg för att se om det kan ha varit så att damen bara försökte att häva den så omtalade ”barnfattigdomen”.

Var rädda om varann
/egon



  +23 i Grebo kl 2130.
 Solen upp 03:53 ned 22:06. Hemma i Östra Gobde lyser midnattsolen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0