Inspirationstorka!

 
De flesta har väl upplevt att man har perioder som egentligen är mer eller mindre kreativa, detta oavsett vad som står på dagordningen.
Personligen upplever jag just nu en antiinspirationsperiod då skrivtorkan slagit till och nästan totalförlamat skrivandet… detta oavsett hur jag än har försökt att följa med i det mediala utbudet och samhällsdebatten . Uppslagen finns ju där… jag kan bara inte se dessa.

Nåväl, tills vidare får jag väl berätta att årets tilldelning av antalet björnar som får skjutas i Norrbottens län blev 72 stycken, och att vi under förra hösten i samband med björn och älgjakten samlade in spillning från björn som ska ligga till underlag för att beräkna björnstammen i länet. Man uppskattar dagens björnstam i Norrbotten till ca 800 djur.
En ”skitsak” men likväl något att berätta om i ide-torkans tider.

Dagen i Östgötska Grebo bjuder på dryga tjugo plusgrader och en blygrå himmel.
Favorithustrun bjuder på rabarberpaj.
Barnbarnen uppvisar en särdeles väluppfostrad sida.
Det kommer att dofta nygrillade karrékotletter, benfria sådana, på Bergstigen 4 i eftermiddag då husfolket kommer hem efter att ha ordnat med ytterligare intjänade medel till familjens överlevnad…

Vidare så kan jag konstatera att även om skrivarlusten inte vill infinna sig så har jag ju åtminstone matlusten.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Hela 500 fler björnar än västerbotten med andra ord. Men Norrbotten är väl några kvadratmeter större också??!! Och god mat hörs ni ska avnjuta med, Bergstigen är nog en bra plats vara på... Lev väl, skrivkrampen släpper väl snart får vi hoppas...

2011-07-04 @ 16:16:31
Postat av: egon

Bergstigen i Grebo är väl ok... även om Östra Gobde trots allt är No 1.

/egon

2011-07-04 @ 19:21:10
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Yvonne A

Idag,den 5:te hurrar vi för Laila!

Allt gott trots skrivklådan.

Rabarberpaj är inte fy skam.

Du blir bortskämd Egon......

2011-07-05 @ 06:38:08
Postat av: Lars A

Ja...skrivlusten kan svacka, men var rädd om matlusten, när den tryter, då är det inte roligt !!

2011-07-05 @ 08:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0