Nytt år och gammal värk!

En natt som denna går tankarna till den allmänläkare som vid ett besök för tiotalet år sedan sa då jag berättade om mina "värksamma" problem, "man ska försöka tänka bort värken".
Att tokfan saknade både insikt och värk råder väl ingen tvekan om...

Nåväl, nu har vi ett nytt år, nya möjligheter och gammal värk.
Om detta helt oförbrukade år fortsätter som det har börjat så lär det bli ett spännande skitår med en massa pillertuggande och sömnlösa nätter, men kämpa emot ska jag allt...

Mitt och favorithustruns nyårslöften blev ju att vi ska utöka våra "straffrundor" för att om möjligt hålla våra unga kroppar i trim, men detta förutsätter då att nattens tysta timmar bjuder på ett något bättre bemötande än vad som varit fallet denna natt.
Jag brukar tänka med anledning av att man är ett "repobjekt"...på Blocket går ju gamla rishögar som synnerligen välvårdade klenoder...

Klockan visar 0520.
Grebonatten går mot dag.
Temperaturen visan ngn minusgrad.
Favorithustrun har somnat om.
Jag ska koka morgonkaffe.
Om några timmar får jag sällskap...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Samma här skulle man kunna säga, men jag har ju inte sagt något nyårslöfte. Sonen just åkt, tyst i huset förståss. Hoppas bara han får en lugn och smidig bilresa tillbaka till Linköping och Unö, känns ju aldrig helt lugnt förrän man hör de kommit fram... Men vi säljer väl oss dyrt då det gäller kampen mot värken, och kämpar på. Tänka bort värken har jag också hört, men är alltför dålig tänkare ser det ut som.... Lev gott på nyåret!!

2011-01-02 @ 07:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0