Man slutar nästan att förvånas!



Men man slutar definitivt inte att förargas.
Ensamkommande s.k ”barn” vilka egentligen i själva verket är unga män från MENA-länderna erhåller väsentligt större omvårdnad än vad svenska åldringar någonsin erbjuds.

Att våra svenska åldringar ska ha betydligt lägre status än de i många fall oidentifierade personer som anländer till Sverige är inget annat än ett hån mot de som en gång byggde landet.

I Sverige kan man sära på ett gammalt par som levat samman som man och hustru i sextio år då man hävdar att man inte har ett lämpligt boende, eller att dom kan bli för krävande, man saknar personal o.s.v… Det är inte utan att man känner rysningar inför det som sker mot de äldre.

Men samtidigt kan man inhandla fastigheter och utföra näst intill lyxrenoveringar för att s.k ensamkommande ”barn” (inte sällan över 18 år) ska ha en skön och trivsam tillvaro. Runt dessa finns sedan en stab som ser till att deras tillvaro ska gå i servicens och trevnadens tecken. Inte sällan går det en omvårdare per s.k barn. Samtliga ska ha en ”god man” som kan företräda dem o.s.v. Att det i de flesta fall sedan visar sig att personen ifråga har levererat en rövarhistoria vid ankomsten tar man även till sitt hjärta.

När jag sedan ser att man avser att subventionera körkort för att underlätta integreringen så måste jag hålla mig i bordskanten…
Men samtidigt så blir jag lite ambivalent då jag erinrar mig att det är ju vi väljare som valt dessa i många fall tveksamma representanter som ska föra vår talan. Kan det vara så att vi har förts bakom ljuset av en eller annan anledning.
Att vi gjort en felbedömning råder det nog ingen tvekan om...


Var rädda om de gamla och varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Anonym

En liten tröst, jag har inte valt Tobias Billström till migrationsminister, det har Rainfeldt gjort. Skugga över honom och alla de som i Sveriges riksdag som mörkar dessa problem !

2011-02-20 @ 16:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0