Boule - en lek med kulorna på ålderns höst.



Igår stegade en man fram till mej där jag stod vid Campingens pool för att föreviga favorithustruns vattengympa.
Han var engelsktalande holländare, välartikulerad och mustashprydd. Efter en kortare hälsningsfras frågade han "Do you want to play boule with us"?

Om det nu var på det viset att man bara av utanpåskriften kunde se att man är något av ett "proffs" vet jag inte men jag tackade ja till inbjudan.
Så kom det sig att jag blev en i ett internationellt boulegäng som sliter boulebanorna på Camping Los Delfinos.
Lagen består av tyskar, holländare, engelsmän, fransmän och så en Gobdebo...

Vårt lag förlorade båda rundorna... men hur tror ni det skulle ha mottagits om jag sopat banorna med mina nyfunna vänner, jag bara frågar. Lite hyfs kan man kosta på sig...

Nåväl, nu var det faktiskt så att den engelsktalande holländaren hade lagt märke till att jag tillsammans med favorithustrun tidigare stått vid banorna och kastat lystna blickar på spelet och då räknat ut att detta par säkert klarade av en lek med kulorna...
I eftermiddag ingår favorithustrun i ena laget.

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer
Postat av: Yvonne o Lasse i Torre

Jojomän!

Hör av Er när Ni vunnit första skinkan så kommer vi!

Vi har gjort en repris på "Danska klubben" och idag blir det åter en tur till Almunécar. Tror vi satsar på tapastallrik idag.

Lycka till med kulspelet och sköt om Er.

2011-02-22 @ 06:57:03
Postat av: Lena & Jan

Håller tummarna för era boule eskapader! Matvinster inte alls fel i kombination med aktivitet, verkar sunt!

2011-02-22 @ 09:48:46
URL: http://rullandeteamet.blogspot.com
Postat av: mats i träsket

Den rubriken är värd nån form av pris, ha ha ha!!

2011-02-23 @ 07:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0