God morgon världen!

Efter att ha startat denna söndagsmorgon med att lyssna på andliga sånger i radions P1 så känner jag mig tillräckligt styrkt för att ta del av ”stora världens” eländes elände…

I PK-pressen står att läsa om upplopp i London och att polisen efter en ”incident sköt ihjäl en ung fyrabarnspappa”. Att det sedan rörde sig om en känd gangster som först hade beskjutit Scotland Yards elitstyrka CO19 framkom dock inte…

”Världssamvetet” USA är på dekis och Kina som är USA, s största långivare kräver nu att en internationell kommission ska få övervaka Obamas ekonomi och uppenbara vanstyre, kanske inte helt fel med lite koll utifrån…

Folk svälter ute i världen…

Världen hotas av ekonomisk härdsmälta...

FN sanktionerar krig…

Ryssland stärker sin vapenarsenal…

Det är så ”inne” att ha en avvikande sexuell läggning att man kan ha en HBT-festival i Stockholm. Undrar om man ordnade en festival för ”normala” hur detta skulle mottas… förmodligen så skulle detta vara diskriminerande.

I den lilla orten Stråssa (nära Örebro) har nu invånarna konstaterat att något har gått snett eftersom där bor endast 300 personer och nu har 100 asylsökande placerats där…

Själv kan jag konstatera att i Östra Gobde är samtliga förutom undertecknad invandrare… d.v.s att favorithustrun har sina rötter i annat land.
Om jag räknar in alla bärplockare så får jag nog skifta nationalitet på flaggen…

Man lovar regn vilket är bra då vi har eländigt torrt i markerna…

Ha en bra dag och var rädda om varann
/egon

   


Kommentarer
Postat av: Lars A

Det närmaste en befintlig parad med "normal sexuell läggning" är väl 1 maj-tåget ! Fast de har ju ett annan budskap.

2011-08-07 @ 10:20:37
Postat av: Inger Hammar

Jag förstår att du behöver det andliga, när du har samlat all världens elände.



Skåne är också regnigt idag, men här råder inte torka. Det har regnat hela juli månad, som tur var var vi inte hemma då.



Ha det gott!

2011-08-07 @ 12:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0