Posten (som ju inte finns) har slut på kuvert!

Tyvärr vadderade kuvert är för tillfället slut...
Det var vad man sa på ICA som är vårt postkontor i  de nordliga metropolen Arvidsjaur.

- Ja men det sa ni ju också för 10 dagar sedan då jag frågade.
- Dom var slut även då förklarade den jäktade snabbkasse-kassören.
- Och när... började jag då han avbröt mig.
- Dom är beställda...för inte så länge sedan.
- Tack sa jag, då kommer dom nog snart, som ett brev på posten. Då log den göken.
Där hade jag tänkt tillägga "ni kör väl ut dom till Östra Gobde", men modet svek mej, hans leende var ju så ansträngt...
Tänk vilken kö i kassan då han återkommit efter en 12-milatur!

Saken är den att vi måste bara ha tag på vadderade kuvert. I dessa ska en bekant stoppa de eventuella brev som dimper ner i vår postlåda, sedan ska dessa eftersändas till en adress i Spanien där vi kanske befinner oss ibland.

Vi rullade vidare till mammografibussen som stod uppställd framför Arvidsjaurs vårdcentral, där klämde man min favorithustru på tuttarna.
Under tiden promenerade jag in på Vårdcentralen och kollade blodtrycket, något alla bör göra efter en kontakt med Sveriges nya postväsende.

Förresten så dundrade två tjurar förbi på passet igår. Tänk om postverket höll den farten...
I morgon hade jag tänkt skjuta storoxen. Den finns ...
MEN DEN MÅSTE TAS MED LIST, allt det andra är ju prövat till dags dato...

Var rädda om varandra och kolla trycket
/egon


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Det var ju en rätt lång tid sen då posten skulle ändras, jag menar då inte avregleringen, utan än längre bakåt. Jag var en vecka i Grekland i samband med detta. Då sa en guide vi hade att om vi skulle skicka vykort så var vi nog hemma långt före dessa. För så här funkar det här nu sa han: postmannen går till lådan och öppnar, lite post som ska iväg jag kollar igen imorgon. Då sa jag till en hotellgranne att det var nog dit svenska posten siktade, det får inte gå för fort. Att just jag skulle ha rätt en gång, häpp!!

2010-09-22 @ 08:28:10
Postat av: egon

...på tal om posten.

Under vår "Träsktid" så kom ju posten in på kontoret var dag. En dag sände vi ett ganska stort pkt. Postdamen tog paketet och gick till bilen. Hon lade paketet på MOTORHUVEN, satte sig i och körde iväg. Just då hade jag nog munnen på vid gavel av häpnad. MEN SÅ UPPTÄCKTE HON SIN FADÄS... hon tvärnitade så paketet höll på att byta socken. Kvickt ut, kollad att ingen sett vad som skett och iväg. Nästa dag frågade jag hur paketet mådde...

"Jag hoppades ju att ingen såg mej" sa hon lite skamsen. Detta kallas ILPOST!

2010-09-22 @ 11:26:18
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Ha Ha, det var det. Såg en i Byske i ungdomen tid som köpte två korv med mos på korvmojen, ställde det på biltaket och körde iväg. Oj vad vi väntade på att han skulle återvända men icke....

2010-09-22 @ 12:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0