Jakten rullar på i blötan!



"På en landsväg om våren"... icke så utan "på en blötmyr om hösten..."
Efter att ha fallit närmare 30 mm höstregn under något dygn så bjuder dagen på ett strålande jaktväder.

Älgarna lyser med sin frånvaro.
En nalle hade slagit en ren några kilometer bort.
En gammelstubbe med ett getingbo hade samma nalle rivit ut under senaste dygnet där vi jagade i morse.
Personligen är jag mera rädd för getingar...
Jag har gjort mycket bra tider på kortdistans när jag konfronterats med ilskna getingar.
Alltid händer det något.

Två skott avlossades strax intill, efter koll visar det sig vara en renägare som tog två sarvar av daga.
"Han har kött han..."

Vi får ta nya tag.

Var rädda om varandra
/egon


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

En grävling mindre blev det idag, riktigt aggressivt ståndarbete av Sickan. Ett gångstånd med älg upp till Aspliden, hon fick dem inte att stanna av..... Ny dag i morgon!!

2010-09-16 @ 16:54:53
Postat av: Inger Hammar

Det är vad jag kallar skitjakt!

2010-09-17 @ 16:54:24
Postat av: egon

När jag knappade in bloggen klockan 1100 var läget INGEN ÄLG...ännu.

Under em föll dock första älgen.

Tyvärr så har vi ett dagligt ihållande kallt regn som kommer att sluta med att vi får ro ifatt och slå ihjäl nästa älg med en åra.

Så de kan va...

/egon

2010-09-17 @ 17:10:49
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Så är det Egon, nu ÄR det skitjakt på alla upptänkliga sätt. H-O Burman har uppmätt 75 mm under en vecka, flytväst på för hundförare. ( bäst ta med åran oxå!!! Dock fällde Gunder en ko för Sickan på gångstånd, äntligen.

2010-09-18 @ 20:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0