Oss självplågare emellan!

Först läser jag den gripande relationsdokumentären av Alex Schulman där han i boken ”Skynda att älska” gör en total utvikning av sitt känslomässiga förhållande till pappa Allan.

Efter detta klämmer jag in ”Hypnotisören”, en psykologisk kriminalroman av Lars Kepler. Nu finns ju ingen Lars Kepler utan är en pseudonym för Coelho och Alexander Ahndoril. Nästan 600 sidor där vissa känsliga läsare bör varnas för att fastna i bokens ”dunkla drifter”. En raffinerad smått hårresande läsning som gör att man kollar dörrlåsen en extra gång.

Direkt efter att jag avslutat ett ”elände” så fortsatte jag med ”Klockan 1031 på morgonen i Khao Lak”, en synnerligen smärtsam läsning om hur Pigge Werkelin förlorade sin hustru Ulrika och sönerna Max och Charlie i tsunamin.
Nu sitter jag och väntar på den Portugisiska gryningen. Jag känner mig ”sorgsen” samtidigt som jag konstaterar att livet är grymt och ganska orättvist, åtminstone mot vissa…
... att man ska ha sådan dragning till böcker om tragedier och elände.

Favorithustrun vänder sig i sängen när klockan har blivit en kvart i sju.
Snart gör hon mig sällskap med kaffet. Då brukar det mesta kännas positivt.
Vi ska planera resan upp mot Spanien inom något dygn.
Det utlovas en varm dag.

Var rädda om varandra
/egon


Kommentarer
Postat av: Lasse Hammar

Ja, jag förstår din sorgsna känsla, du får komma ner till "Torre" så kan du få lite gladare böcker av mig typ "Ehrenmark" o.a. intelligent litteratur.

Har snart läst "Pestens tid" så den blir snart också ledig om det kan muntra upp.



LasseH

2010-11-13 @ 19:20:37
Postat av: egon

...kommer!

/egon

2010-11-13 @ 21:30:13
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Yvonne A

Ja så kan vi bidra med en hel drös Hemmets journal.

Där kan man dregla över alla läckra recept.

Så har ni ju oss alla, idel glada människor.

Rappa på vetja!

2010-11-14 @ 06:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0