En "tryckare" blev en "zombie"!


Camping Ria Formosa! Cabanas! Algarve! Portugal!

Igår morse då vi gnuggat sömnen ur ögonen var det en storslagen syn som välkomnade oss. En uppgående sol över vattnet i Bergaem De Monte da Rocha. En bergsjö belägen uppe i Portugalliska bergen ca 150 km från där vi nu har landat… 6150 kilometer från tallheden i Östra Gobdejaur.
Fram med kameran… klick, klick.

Som vanligt så ska man ju sammanställa dagens läkemedelsintag, så även denna dag. Även om medikamenterna är ganska begränsade till antalet så kan man ju missa på ett eller annat sätt. Idag var den dagen som skulle bli historisk vad gäller ”senilintag” av piller. Levaxinet, sedan ett piller för trycket och ett för benskörhet. Benskörhet lär man få av cellgifterna som intas en gång i veckan.
PROBLEMET var bara att jag har tillgång till en insomningstablett att ta ”vid behov”. Natten var avklarad och någon insomning var synnerligen avlägsen, Lik förbannat lyckades jag att blanda ihop en ”tryckare” med en ”zombie”. Under tiden som vi inväntade våra husbilsgrannars uppstigning löste vi korsord… Jag är fruktansvärt trött meddelade jag min favorithustru. ”Det borde du ju inte vara” blev svaret. Då hade inte ännu slanten trillat ner som man brukar säga. ”Jag behöver vila en stund”…

Nu var inte frågeställningen hur man skulle lyckas somna utan hur man skulle undvika att somna. Då dj… ar insåg jag misstaget, jag hade tagit fel piller. Någon annan förklaring stod inte att finna.
Goda vännerna Tommy & Inga-Lill som stod intill oss kom med förslaget att vi målar en stor röd punkt bak på deras bil så jag har något att sikta på… Nu kör vi…
Favorithustrun erbjöd sig att agera väckare, vi tog ett beslut att jag INTE skulle ha solglasögon då ju favvon hade svårigheter att se om jag hade ögonen öppna eller stängda under resan mellan bergen och Cabanas, ”femton husbilsmil kan man ju klara med ledsyn” var min kommentar…

Klockan 1100 i förmiddags tjudrade vi ”Skalman” med en elkabel på Camping Ria Formosa nära staden Tavira. Lite lunch och sedan vila för ett trött huvud… Vilken lycka!
Tänk på att förvara vissa medikamenter oåtkomligt för barn och gamla.

Var rädda om varandra
/egon

 

 


Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Är ni framme då eller?? Eller kommer man fram nån gång, man ska ju som hela varvet, tillbaka till Gobde förmodar jag??

2010-11-02 @ 13:54:03
Postat av: egon

Framme är vi nog inte, men vi stoppar upp här under ett par veckor innan vi ska mot gränsen och åter in i Spanien. Vi har ca 50 mil i retur upp till Torre Del Mar (Malaga) där vi stannar en längre tid.

Vi flyger till Skavsta och firar "Grebojul", sedan åter till rullandet

/egon

2010-11-02 @ 17:04:32
URL: http://gobde.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Vilken tur att ni inte skulle köra längre:-) Sov gott!

2010-11-02 @ 21:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0