Demofritt i Östra Gobdejaur!

Idag skriver vi den 1:a maj och snön vräker ner.
Det blir demonstrationsfritt. D.v.s det blir fritt att demonstrera och även fritt från demonstrationer.

Kanske favorithustrun går en runda uti snöovädret...kan ju kolla. Det skulle möjligen vara bort mot utedasset.
Men samtidigt så brukar hon ju gå på överväxel när det gäller dylika färder.
Fanbärarna skulle inte ha en suck att hänga med... Nä minsann, det skulle nog skita sig.

Möjligen om jag skulle ta en tur på skoterspåret med skylten...VI VILL HA PLOGAD VÄG - VI VILL HA PLOGAD VÄG...
Men då skulle vi måsta börja låsa dörrarna även under snöperioden om någon tog fasta på det kravet. Alltså, vi kör som tidigare...

Det bästa blir nog om rödvinsvänstern får fortsätta att bära röda fanan som traditionen påbjuder.

Förresten visste ni att i norra Europa har rödvinet varit de intellektuellas dryck medan det i södra Europa har ansetts som en folklig sådan. Så är det...

Morgonens tidningsflora har skummats, både de politiskt korrekta och de icke tillrättalagda.

Nu återstår att släpa min "ickedemonstrant" ur sänghalmen så jag får en efterlängtad frkostkompis.
Klockan går mot 0800 denna första dag i maj.
Temperaturen en futtig plusgrad.

Jag kan höra snarkningar...

Var rädda om varann
/egon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0